02.04.2020 Powitanie wiosny

Dzień dobry Kochani, przed nami kolejny dzień pełen wyzwań, zadań i oczywiście zabawy. Mamy nadzieję, że wszyscy dobrze się czujecie i mimo tego, że siedzicie w domku humor was nie opuszcza 🙂

Dzisiejszy dzień chciałyśmy rozpocząć od przekazania informacji, że 02.04.2020 r. obchodzimy  w Polsce ŚWIATOWY DZIEŃ WIEDZY O AUTYZMIE. Celem akcji jest pomoc w zrozumieniu tej choroby i uwrażliwienie na problemy osób chorych. Każde dziecko jest ważne, dlatego starajmy się przybliżyć naszym dzieciom świat dziecka autystycznego. Rozmawiajmy z dziećmi, że to co przyjemne dla naszego ucha nie zawsze jest miłe dla dzieci autystycznych. Czy to przyjemne w dotyku? Zapachy, które są dla nas aromatyczne, jedzonko które nam bardzo smakuje dla dzieci autystycznych nie zawsze takie jest. Rozbudzajmy tolerancję wobec rówieśników, którzy inaczej rozwijają się i dostrzegają świat. Każdy może wyrazić swoją solidarność: oświetlić budynek na niebiesko, dodać niebieski kolor do ubrania. 2 kwietnia kolor niebieski da osobom z autyzmem i ich rodzinom nadzieję na lepsze życie. Zachęcamy by dzieci były ubrane w tym dniu w kolorze NIEBIESKIM.

Będzie nam bardzo miło gdy wykonacie wspólną, NIEBIESKĄ pracę plastyczną, a następnie prześlecie ją na nasz adres e-mailowy przedszkola : pp9@www.glogow.pl  lub  wice@pp9.pl

 

Wczoraj poznaliśmy budowę i cykl życia motylka, a dzisiaj przyglądniemy się wczesnowiosennym kwiatom.

Cel dydaktyczny:

  • rozwijanie mowy,
  • poznanie przyczyn ochrony roślin.
  1. Rozmowa na temat wczesnowiosennych kwiatków

https://flipbooki.mac.pl/przedszkole/druk/npoia-bbplus-kp-3.pdf   (można też poszukać obrazków/zdjęć wiosennych kwiatków w internecie)

Próba wyjaśnienia, dlaczego niektóre z nich są pod ochroną:

Ochrona gatunkowa roślin to prawny sposób zabezpieczenia rzadko występujących gatunków dziko rosnących roślin zagrożonych wyginięciem. Gatunków chronionych nie wolno niszczyć, zrywać, zbierać, sprzedawać, nabywać, przewozić przez granicę państwa, nie można niszczyć ich siedlisk itp. W niemal wszystkich państwach są gatunki roślin podlegających ochronie. W Polsce za początki ochrony gatunkowej uważa się przepisy chroniące cisa, jakie obowiązywały już w średniowieczu.

2. Zachęcamy do założenia własnej hodowli roślinek np. można wysiać rzeżuchę, a z cebuli wyhodować szczypiorek  itp. ( podzielcie się z nami zdjęciami) 🙂

3. Kolorowanie rysunków kwiatów. Rysowanie po śladzie, bez odrywania kreski od kartki, kto nie ma możliwości wydrukowania może spróbować samodzielnie narysować wczesnowiosenne kwiatki.

https://flipbooki.mac.pl/przedszkole/druk/npoia-bbplus-kp-3.pdf

4. Układanie zdań przeczących do podanych zdań twierdzących. Rodzic mówi zdania, a dziecko podaje przykład zdań przeczących np.

  • W sklepie warzywniczym kupimy buty. (Rodzic)
  • W sklepie warzywniczym nie kupimy butów. (Dziecko)

 

  • W piekarni kupimy mleko. (Rodzic)
  • W piekarni nie kupimy mleka. (Dziecko) itp

5. Zabawa na popołudnie, jeżeli się uda pobawcie się razem w bank, sklep wykorzystując do zabawy monety i banknoty (zabawkowe lub prawdziwe) o nominałach 1 zł, 2 zł, 5 zł, 10 zł. Cel zabawy – zapoznanie z monetami i banknotami o podanych nominałach.

Podział liczby 10 na składniki z wykorzystaniem sylwet monet.

Rodzic zwraca się do dziecka: − Wyobraź sobie, że już jesteś bankierem, pracownikiem banku, a ja przychodzę do Ciebie po pieniądze. Chcę wypłacić 10 zł, a ty dysponujesz tylko monetami o nominałach: 1 zł, 2 zł, 5 zł. Czy potrafisz wypłacić mi 10 zł? • Układanie na tablicy sylwet monet w różnych wariantach, tak aby dawały 10 zł, np.

55
2 2 2 2 2
1 1 1 1 1

Dzieci mogą indywidualnie przedstawiać te sytuacje, jeżeli nie macie akurat takiej ilości monet, dzieci mogą same je zrobić wycinając koła, na których napiszą liczby: 1, 2, 5

https://flipbooki.mac.pl/przedszkole/oia-litery-liczby-cz-2/mobile/index.html#p=53

Dla zachęty załączyłyśmy zdjęcie z hodowli Pani Moniki: wysiana rzeżucha, fasola, koniczynka biała, cebula.

 

Skip to content