09.04.2020 Koszyczek dobrych życzeń

Dzień dobry, czy wszystkie Słoneczka już wstały!? Dla chętnych już zadania są przygotowane 🙂

Cele:

♦ rozwijanie mowy,

♦ zapoznanie z wybranymi tradycjami Świąt Wielkanocnych,

♦ doskonalenie kompetencji czytelniczych.

♦ rozwijanie umiejętności plastycznych, składanie i zaginanie papieru według instrukcji.

1. Ćwiczenia poranne (ulubiona muzyka)

,,Zabawa ruchowa z wykorzystaniem rymowanki (według Małgorzaty Markowskiej)

Ręce w przód, ręce w górę, i podskokiem aż pod chmurę.

Ręce w dół, ręce w bok, nogi wykonują skok. (Wykonują podskok obunóż w miejscu).

Wszyscy ćwiczą bez wyjątku, (Maszerują w miejscu).

Zaczynamy od początku. (Maszerują w miejscu).

Zabawa ruchowa  ,,Rób to co ja” Gra muzyka. Dzieci biegają dowolnie po wskazanym miejscu w pokoju. Na sygnał – przerwę w muzyce – zatrzymują się, stają przodem do Rodzica lub Rodzeństwa i powtarzają zaproponowane przez niego ruchy. W przerwach między ćwiczeniami dzieci swobodnie biegają.

→ https://youtu.be/OmAZquWgp9A

2. Słuchanie wiersza ,,W wielkanocnym koszyku Igi” Magdalena Tokarczyk

W wielkanocnym koszyku
smakołyków jest bez liku.
Lecz do koszyka nie wkładamy byle czego
wie o tym Iga z przedszkola waszego.
Dlatego przedszkolaki wskazówki Igi zapamiętajcie.
I do koszyka zawsze wkładajcie:
białą serwetkę
przez mamę pięknie wyprasowaną
taką elegancką,
bo na Wielkanoc specjalnie przygotowaną.
Następnie wkładamy baranka cukrowego
lub też takiego z ciasta upieczonego.
Również wkładamy pisanki, kraszanki, jaka kolorowe
co symbolizują życie nowe.
Sól i pierz także do koszyka wkładamy
i o chlebie nigdy nie zapominamy.
Coś słodkiego także włożyć przedszkolaki nie zapominają.
Dlatego babeczki, czekoladowe zajączki w koszyku swoje miejsce mają.
Tłuściutkie szyneczki i kiełbaski pachnące,
do koszyka wkładają je także małe brzdące.
A po święceniu w żurku będą się gotowały
i swój aromat po kuchni będą rozprowadzały.
Lecz nie wiem czy wiecie,
że w niektórych regionach święconka również zawiera:
masło, wodę i kawałek białego sera.
Ostry chrzan także miejsce w koszyku ma,
a na koniec bukszpan do ozdoby mama Idze da.
I już można z gotowym koszykiem ruszyć w drogę.
Więc Iga z rodziną rusza do kościoła w Wielką Sobotę.
Święconkę niesie wesoło
i inni też tak robią wokoło.
Teraz już wiesz drogi przedszkolaku
co do święcenia nosimy w wielkanocnym koszyku.

Pytania do tekstu:

1. O jakich świętach jest wiersz?
2. Co Iga wkłada do wielkanocnego koszyka?
3. Kiedy święcimy pokarmy?

→ Spróbuj wskazać kolejność przygotowania koszyczka wielkanocnego

3. Zabawa czytelnicza ,,Wielkanoc”, spróbuj przeczytać samodzielnie lub z pomocą rodzica (kart nie trzeba drukować, zadanie z jajkami można zrobić na kartce, spoglądając na wyświetlaną stronę w komputerze). Nowe Przygody Olka i Ady. Karta pracy, cz. 3, s. 72.

https://flipbooki.mac.pl/przedszkole/druk/npoia-bbplus-kp-3.pdf

https://flipbooki.mac.pl/przedszkole/kolorowy_start_zplusem_6latek_ksiazka/mobile/index.html#p=71

4. Praca plastyczna ,,Koszyczek wielkanocny” – technika pracy dowolna. Koszyczek wielkanocny można narysować, zbudować z ulubionych klocków, wykorzystać różne materiały np. plastikowe butelki lub papierowe pudełka. Propozycje:

https://flipbooki.mac.pl/przedszkole/oia-bbplus-wyp/mobile/index.html#p=83

Skip to content