23.04.2020 BALLADA O UPRZEJMYM RYCERZU

Cele:

♦  wdrażanie do stosowania zwrotów grzecznościowych w sytuacjach życia codziennego;

♦ kształtowanie zasad dobrego wychowania;

♦ kształtowanie umiejętności uważnego słuchania utworów literackich.

♣  ♣  ♣

Dzień dobry, mamy nadzieje, że jesteście gotowi na kolejną przygodę w naszym tygodniu z książką. Dzisiaj przeniesiemy się w dawne czasy – w których żyły smoki, królewny i oczywiście dzielni rycerze. Dowiemy się więcej o rycerskim zachowaniu, z którego warto brać przykład również w dzisiejszych czasach.

1. Oglądanie „Ballada o uprzejmym rycerzu” W. Badalskiej

https://youtu.be/8ydwXv12gC0

→ Swobodne wypowiedzi dziecka na temat zachowania rycerza i smoka.

2. Zabawa ruchowa „Smok i owieczki”

* dziecko jest owieczką, która pasie się na „łące” jest to umówione miejsce w pokoju,

* w „smoczej jamie ukrywa się smok” – rodzic, zadaniem rodzica jest schwytanie pasącej się owieczki- dziecka,

* smok może łapać owieczkę tylko na „łące” , kiedy owca schowa się do zagrody nie może być złapana

* po złapaniu owieczki przez smoka , rodzic i dziecko mogą zamienić się rolami.

3. Zabawa logorytmiczna „Smok”, „Marsz rycerzy”

* dzieci wypowiadają słowa rymowanki inscenizując kolejne zdania

Idzie smok do przodu

Idzie smok do tyłu

Rozgląda się wkoło

I ryczy wesoło.

♥ ♥ ♥

Maszeruje rycerz drogą,

tupie głośno prawą nogą.

Teraz wolno biegnie dróżką,

tupiąc cicho lewą nóżką.

4. Zabawa tropiąca „Ciepło – zimno”

„Szukanie skarbu” – rodzic chowa skarb, który dziecko próbuje znaleźć.

5. Kolorowanie sylwety Smoka i Rycerza

Skip to content