Witaj wiosno!

 

Słuchanie wiersza B. Szelągowskiej “Wiosna ogrodniczka”.

 

Przyszła do nas wiosna,

nasionka posiała.

Ogrzała je słoneczkiem,

deszczykiem podlała.

Na łąkach i w ogrodach

zakwitły śliczne kwiatki:

krokusy, przebiśniegi,

żonkile i bratki…

 

Rozmowa w oparciu o wysłuchany utwór.

Co zrobiła wiosna?

Co ogrzało nasionko?

Co podlało nasionko?

Czy jeśli nasionko ma ciepło i wodę, to urośnie z niego roślinka?

Jakie kwiaty zakwitły na łąkach i w ogrodach?

 

Wydawnictwo MAC – Kompleksowe rozwiązania dla edukacji w związku z nadzwyczajną sytuacją, oddali do dyspozycji cyfrową wersję swoich podręczników.

Serdecznie dziękujemy za pomoc.

 Mamy zdjęcia wczesnowiosennych kwiatów. Rodzic wypowiada nazwy kwiatów, dziecko słucha: przebiśniegi, krokusy, sasanki, zawilce, pierwiosnki i przylaszczki.

Dziecko powtarza nazwy za rodzicem, określanie kolor kwiatów, opisuje ich wygląd.

Rodzic wyjaśnia, że te kwiaty występują rzadko i dlatego nie wolno ich zrywać – one są tylko do oglądania.

 

 

Skip to content