30. 03.2020 Kolory wiosny – grupa Słoneczka

Cel:

  • rozwijanie mowy
  • poznawanie oznak wiosny
  • rozpoznawanie i nazywanie poznanych liter (6 – latki)
  • rozwijanie koordynacji wzrokowo – ruchowej (5 – latki)
  1. Poranna gimnastyka – zabawa ruchowa z elementami podskoku ,,Skaczące żabki” –  dzieci naśladują skoki żabek na hasło ,,Idzie bocian” dzieci żabki nieruchomieją.
  2. Wspólne oglądanie obrazka i rozmowa na temat oznak wiosny, nazywanie oznak wiosny przedstawionych na zdjęciach. Słuchanie wiersza L. Łącz ,,Już” ( dla chętnych nauka wiersza fragmentami, metodą ze słuchu). Rysowanie po śladach rysunków motyli. (Karty Pracy, cz. 3 s. 52-53)  https://flipbooki.mac.pl/przedszkole/druk/npoia-bbplus-kp-3.pdf
  3. Zabawa z rymowanką ,,Wiosenko, wiosenko, zielona panienko, przybywaj z daleka, już dłużej na zwlekaj. Zachęcamy do mówienia rymowanki głośno, szeptem, śpiewająco itp.
  4. Odkrywanie literki ł małej i wielkiej drukowanej i pisanej. Wyodrębnienie wyrazu podstawowego łodyga. Dzieci dzielą słowo łodyga na głoski i sylaby. Liczą ile jest sylab, a ile głosek. Podają przykłady innych słów, w których głoskę ł słychać.

DZIECI 5 – letnie Karty pracy Nowe przygody Olka i Ady. Przygotowanie do czytania, pisania, liczenia s. 62

https://flipbooki.mac.pl/przedszkole/przygotowanie-czytania-pisania/mobile/index.html#p=65

DZIECI 6- letnie Karty pracy Nowe Przygody Olka i Ady. Litery i liczby, cz. 2, s. 46-47

https://flipbooki.mac.pl/przedszkole/oia-litery-liczby-cz-2/mobile/index.html#p=49

Kto nie ma możliwości wydrukowania kart pracy to można przygotować obojętnie jaki tekst z bajki, gazety i wspólnie poszukać w nim literę ł. Narysujcie obrazek, w którym:

  •  głoskę ł słychać na początku
  • głoskę ł słychać na końcu
  • głoskę ł słychać w środku

ZADANIE DLA CAŁEJ RODZINY

Przygotujcie kartki lub wydrukujcie proponowane przez nas. Ustalcie czas i można zaczynać… Kto pierwszy policzy ile danych rzeczy znajduje się w domu.

Podane linki wystarczy skopiować do wyszukiwarki

Skip to content