31.03.2020 Wiosna na łące

Cel:

  • przeliczanie w zakresie 10
  • rozwijanie mowy i wyobraźni
  • poznawanie nazw mieszkańców łąki
  • rozwijanie sprawności fizycznej

Dzisiaj do zabawy będziemy potrzebować liczmany np. klocki, kredki, farby

  1. Rozmowa na temat zwierząt, które mogą powitać wiosnę na łące, na podstawie załączonej ilustracji. Spróbujcie odnaleźć zwierzęta, owady i rośliny, które znajdują się po bokach stron na dużym obrazku. Dzieci 6- letnie zachęcamy do przeczytania nazw samodzielnie. 
  2. Zadania matematyczne ,,Motyle i kwiaty”. Rodzic przedstawia dziecku sytuację np.

,,Pewnego dnia zakwitły na łące 2 stokrotki, następnego dnia zakwitły jeszcze 3. Ile stokrotek zakwitło na łące? (Dziecko korzystając z liczmanów układa przed sobą odpowiednią ilość klocków)

Dzieci 5 – letnie: układają liczmany, liczą je i odpowiadają na pytanie.

Dzieci 6- letnie: układają liczmany, liczą je i dodatkowo  układają działanie, które można zapisać na kartce np. 2+3=5

Tak samo postępujcie przy kolejnych zadaniach:

  • Na łące rosło 8 stokrotek. Dzieci zerwały 4 stokrotki. Ile stokrotek zostało?
  • W słoneczny dzień nad łąką fruwały 4 motylki cytrynki. Za chwilę przyleciało jeszcze 6 motylków. Ile motylków fruwa teraz nad łąką?
  • Na kwiatach siedziało 10 motylków cytrynków. 3 motylki odfrunęły. Ile motylków zostało na kwiatach?

Wspólnie możecie wymyślić podobne zadania.

3. Karta Prac, cz. 3 s. 54 – 55

https://flipbooki.mac.pl/przedszkole/druk/npoia-bbplus-kp-3.pdf

Jeżeli nie możecie wydrukować karty to spróbujcie narysować  krokusy, wróbelki, pszczółki do podanych zadań.

4. Ćwiczenia gimnastyczne – nie zapominajcie o ważnej roli ruchu, choć siedzimy w domu trochę ruchu się przyda – zaproście rodzeństwo do wspólnej ruchowej zabawy. A może sami jakiś pomysł będziecie mieć 🙂

5. Zabawa plastyczna ,,Wiosna na łące” wykorzystując farby, kredki spróbujcie namalować piękną wiosenną łąkę.

6. Pamiętamy też o języku angielskim po obiadku można posłuchać wesołej piosenki o jedzeniu.

Hello everyone! Witam wszystkich! Dzisiaj pośpiewamy sobie o jedzeniu. Przygotuj kartkę papieru oraz kredki! Wysłuchaj piosenki i zastanów się, które z wymienionych smakołyków lubisz. Narysuj na kartce swoje ulubione jedzenie, np. jakiś owoc lub coś słodkiego. Super! Wygląda smakowicie!

  • Jakie owoce pojawiły się w filmiku?
  • Co oznacza ICE CREAM ? (lody)
  • Czym jest DOUGHNUT? (pączek)
  • W jakim kolorze są BROCCOLI ? ( kolor powiedz po angielsku)
  • Co to znaczy, że coś jest YUMMY ?  (smaczne)
  • BANANAS znaczy?
A teraz wysłuchaj piosenki jeszcze raz!
Zaśpiewaj razem z nami! Daj kciuk w góre i śpiewaj : YES I DO (jes aj du), albo wołaj: NO, I DON’T, YUCKY! (noł aj dont, jaki!) i daj kciuk w dół. Brawo! Dobrze Ci idzie!
Na koniec spójrz na swój rysunek, na którym narysowałeś/aś jedzenie, które lubisz. Spróbuj powiedzieć: I LIKE IT! (aj lajkyt) Świetnie Ci poszło! Jestem z Ciebie dumna! Pa!
Skip to content