Wiosna wokół nas

Witamy Was w kolejnym tygodniu. Przez cały tydzień będziemy bawić się na wiosennej łące. Poznamy owady, które tam mieszkają oraz rośliny, które rosną na łące. Będzie mnóstwo zabawy więc przygotujcie dużo energii oraz chęci do pracy. Zapraszamy w wirtualną podróż po wiosennej łące.

Cele:

– poszerzenie wiadomości o łące i jej mieszkańcach

– nabywanie umiejętności wyciszenia się i relaksacji.

-rozwijanie sprawności ruchowej

 

  1. Obejrzyjcie bajkę edukacyjną, która pokaże Wam jak wygląda życie na łące

https://www.youtube.com/watch?v=LKLf5EN1Ff4

  1. Wyobraźcie sobie, że jesteście zwierzątkami żyjącymi na kolorowej łące. Ciekawe komu uda się wykonać wszystkie zadania?

Zaczynamy!

– Zabawa ruchowa “Pszczółki i kwiaty”.

Rodzic układa w pokoju kolorowe krążki – kwiaty. Gra na tamburynie. Dzieci- pszczółki biegają po pokoju w różnych kierunkach, bzycząc jak pszczoła. Na przerwę w muzyce (Rodzic zatrzymuje w dowolnej chwili muzykę), każda pszczółka siada na kwiat i zbiera nektar.

https://www.youtube.com/watch?v=bgmm4e9ARw4

– “Spacer ślimaków” – zabawa ruchowa z elementem czworakowania.
Dziecko “ślimak” na czworakach porusza się w różnych kierunkach. Na hasło “rozglądamy się” zatrzymuje się, przechodzi do leżenia przodem (na brzuchu), nogi pozostają na dywanie, unosi się na dłoniach wyciągając jak najwyżej głowę, spogląda w różne strony. Na hasło “ślimak odpoczywa” dziecko zwija się w muszlę ślimaka i odpoczywa.

Zabawa ruchowa „Biedronki na łące”.

Rodzic recytuje rymowankę: „Biedroneczko leć do nieba, przynieś mi kawałek chleba”.

Dzieci- biedronki rozkładają skrzydełka i fruwają po łące.  Na hasło „Pająk idzie!” biedronki odlatują na wyznaczone  przez  rodzica miejsce.

Zabawa muzyczno-ruchową „Wesołe Żabki”.

https://www.youtube.com/watch?v=bSvnVcfC3-s

  1. Propozycja dla dzieci młodszych:

Masaż relaksacyjny: „Spacer biedronki”

Biedroneczka mała po trawce biegała. – delikatnie poruszają palcami w różnych kierunkach,
Nóżkami tupała, – naprzemiennie uderzają w plecy otwartymi dłońmi,
rączkami machała. – masują je obiema rękami,
Potem się ślizgała – przesuwają zewnętrzną stroną dłoni do góry,
do góry i w dół. – wewnętrzną w dół,
W kółko się kręciła – rysują rękami koła w przeciwnych kierunkach,
i piłką bawiła. – delikatnie uderzają pięściami,
Gdy deszcz zaczął padać, -stukają palcami wskazującymi z góry na dół,
pod listkiem się skryła – rysują obiema rękami kształt liścia,
i bardzo zmęczona spać się położyła. – przesuwają złączone dłonie w jedną i w drugą stronę.

  1. Propozycja dla dzieci starszych:

Przygotowałyśmy dla Was Ćwiczenia ruchowe, które są  połączone z naśladowaniem głosów zwierząt. Wypowiadając głosy zwierząt, postarajcie się jednocześnie wykonywać zadania ruchowe.

  • Bocian (kle, kle) – dzieci stoją na jednej nodze.
  • Żaba (kum, kum) – skaczą w przysiadzie.
  • Ptaki (fi u – fi u – tijo – tijo) – bieg i „machanie skrzydełkami”.
  • Kukułka (ku – ku) – przysiad.
  • Mucha (bzz…) – bieg na czworakach.

 

Życzymy wam dobrej zabawy!

Skip to content