Ktoś nam niebo pomalował. Witaj tęczo kolorowa!

Poniedziałek 4.05.2020

Treści programowe:

– tworzenie dzieciom warunków do odbierania świata wszystkimi zmysłami,

– budzenie zainteresowania ciekawymi zjawiskami pogody,

– uwrażliwianie na piękno otaczającego świata.

Cele:

– poznanie zjawiska atmosferycznego, jakim jest tęcza,

– rozwijanie umiejętności uważnego słuchania utworu literackiego,

-poznanie warunków w jakich powstaje tęcza.

 

  1. Rozmowa w oparciu o własne doświadczenia oraz o tekst wiersza M. Konopnickiej “Tęcza”.

Usiądź sobie wygodnie i posłuchaj wiersza, który przeczyta Tobie Mamusia lub Tatuś.

Tęcza

— A kto ciebie, śliczna tęczo,
Siedmiobarwny pasie,
Wymalował na tej chmurce
Jakby na atłasie?

— Słoneczko mnie malowało
Po deszczu, po burzy;
Pożyczyło sobie farby
Od tej polnej róży.

Pożyczyło sobie farby
Od kwiatów z ogroda;
Malowało tęczę na znak,
Że będzie pogoda!

Pytania do wysłuchanego utworu:

– Gdzie można zobaczyć tęczę?

– Jak wygląda tęcza?

– Jakie kolory ma tęcza?

– Kiedy powstaje tęcza?

Popatrzcie na obrazek. To jest tęcza. Namalowało ją słońce po deszczu, po burzy. Pożyczyło kolory od kwiatów z ogrodu. Jakie to były kolory?

(czerwony, pomarańczowy, żółty, zielony, niebieski, granatowy, fioletowy)

2. Obejrzyj filmik “Tęcza dla dzieci malowana różdżką”.

  1. Praca plastyczna “Tęcza”.

Do wykonania tego zadania potrzebujemy kartkę z bloku, farby plakatowe lub akwarele, pędzelek, wodę w kubku.

Twoim zadaniem będzie namalować piękną tęczę. Pamiętasz jakie kolory ma tęcza? Czerwony, pomarańczowy, żółty, zielony, niebieski, granatowy, fioletowy.

Pamiętaj, że musisz wypłukać pędzelek w kubeczku z wodą przed każdą zmianą koloru. Jeśli o tym zapomnisz, pomieszasz kolory.

Powodzenia!

Skip to content