Drodzy Rodzice
w tym tygodniu będziemy realizować ostatni moduł projektu edukacyjnego Mały Miś w Świecie Wielkiej Literatury- “Mali przedsiębiorcy”.
Moduł ten zakłada promowanie idei przedsiębiorczości wśród dzieci w wieku przedszkolnym oraz przekazywanie im wiedzy z szeroko pojętej edukacji ekonomicznej.
Do tej pory wszystkie zadania wykonywaliśmy w przedszkolu. Jednak z powodu czasowego ograniczenia funkcjonowania jednostek systemu oświaty
w związku z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19 moduł przyjmuje formę umożliwiającą zrealizowanie go poprzez kształcenie na odległość.
Codziennie będziemy zamieszczać propozycje zadań na stronie internetowej przedszkola. Was kochani Rodzice prosimy o przesłanie zdjęć Waszych pociech podczas realizacji zadań.
Na stronie przedszkola utworzymy galerię Małych Przedsiębiorców.
Przedsiębiorczy przedszkolak to dziecko samodzielne w każdej dziedzinie, umiejące podejmować decyzje, kreatywne i zdobywające wiedzę na temat racjonalnego gospodarowania pieniędzmi.
Razem z Małym Misiem przedszkole realizuje kierunek polityki MEN, jakim jest wychowanie do wartości przez kształtowanie postaw obywatelskich.
Realizacja modułu sprzyja kształceniu u dzieci kompetencji kluczowych, które stanowią połączenie wiedzy, umiejętności i postaw uważanych za niezbędne dla potrzeb samorealizacji i rozwoju osobistego, aktywnego obywatelstwa, integracji społecznej oraz zatrudnienia. Wiodącymi kompetencjami kluczowymi w tym module są kompetencje w zakresie przedsiębiorczośc
Cele ogólne projektu:
-przekazanie dzieciom wiedzy dotyczącej tego, czym są pieniądze, do czego służą i skąd się je bierze,
-wzbogacanie słownictwa,
-uświadomienie przedszkolakom konieczności oszczędzania pieniędzy,
-angażowanie dzieci w organizowanie miejsca zabawy tematycznej, dokonywania wyboru roli oraz przygotowywania niezbędnych rekwizytów.
Wtorek 14.03.2020r.
1) „Skrzynia skarbów”– zabawa doskonaląca percepcję dotykową.
Rodzic przygotowuje „skrzynię skarbów” – kartonowe pudełko z otworem. Ukrywa w jego wnętrzu różne przedmioty związane z tematyką zajęć.
Zadaniem dziecka jest próba rozpoznania przedmiotów za pomocą dotyku. Następnie dzieci pokazują przedmiot, który wylosowały, i wspólnie sprawdzają, czy odgadły, czym jest dany przedmiot.
Rozmowa z dzieckiem na temat: Co jest dla ciebie cenne/wartościowe?
2) “Co wiesz o pieniądzach?” – dzieci wcielają się w role specjalistów do spraw pieniędzy. Opowiadają o tym, co wiedzą o pieniądzach.
Jeśli nie wypowiadają się spontanicznie, rodzic pomaga im, zadając dodatkowe pytania, np.: – – Komu są potrzebne pieniądze?
– W jaki sposób powstają pieniądze?
– Co możemy kupić za pieniądze?
– Skąd mamy pieniądze?
– Z czego są zrobione pieniądze?
– Czy zawsze istniały pieniądze?
Prosimy o zapisywanie lub nagrywanie zabawnych wypowiedzi dzieci – utworzymy specjalny post na ten temat.
3) Obejrzenie filmiku edukacyjnego: „Krótka historia pieniądza”. https://www.youtube.com/watch?v=Y8s3pTobAYo