Marcowi przyjaciele

WYZWANIA NA ŚRODĘ 🙂

  1. Rysowanie szlaczków po śladach, a potem samodzielnie.
  2. Ćwiczenia oddechowe ,,Delikatny wiatr i mocny wiatr”. Dmuchanie na kuleczki uformowane z papieru, chusteczki higienicznej.  Lekki wiatr – delikatne wydmuchiwanie powietrza na kulki.                                                                                                Silny wiatr – silne wydmuchiwanie powietrza.
  3. Zabawy przy piosenkach o wiośnie – śpiewanie piosenek. Zabawy przy muzyce w domu: https://youtu.be/x9F1oqntz_o
  4. Wykonanie pracy plastycznej ,,Deszczowa chmurka”

Przyszedł dzisiaj marzec,
w białych chmurek tłumie,
chce pogodą rządzić,
lecz rządzić nie umie!
Pomaga mu zima
i wiosenka młoda.

Rano deszcz ze śniegiem,
w południe pogoda.
Nocą szczypie mrozik,
że trudno wytrzymać.
Sama teraz nie wiem,
wiosna to czy zima?

• Rozmowa na temat wiersza.
− Czym charakteryzuje się marcowa pogoda?
• Rozmowa na temat chmur.
− Jakie kształty przyjmują chmury?
− Jakiego koloru bywają?
− Co to są chmury? (przypomnienie)

Chmury są skupiskiem produktów powstałych z pary wodnej, jej skroplenia. Często zawierają krople wody i kryształki lodu. Chmury przenoszone są za pomocą ruchów powietrza.
Występują na różnych wysokościach i mają różne kształty. Ze względu na wysokość mamy
chmury niskie, średnie i wysokie. Umiejętność rozróżniania chmur jest przydatna do określania pogody.

,,Deszczowa chmurka” – malowanie, wyklejanie wszystkim co znajdzie się w domu, wszystkie pomysły dozwolone 🙂

5. Film edukacyjny ,,Jak powstają deszczowe chmury”:

6. Zabawa badawcza ,, Jak powstają deszczowe chmury” UWAGA WYKONANIE POD NADZOREM DOROSŁYCH!!!

Przed zabawą należy zasłonić okna i przygotować wszystkie potrzebne materiały i przybory. W czasie doświadczenia należy zachować szczególną ostrożność ze względu na bezpieczeństwo poparzenia gorącą wodą. Wykonanie doświadczenia przez rodzica. Szklane naczynie, talerz, kostki lodu, wrząca woda, latarka.
Przelanie wrzącej wody do szklanego naczynia.
Nakrycie naczynia talerzem.
Ułożenie kostek lodu na talerzu.
Obserwowanie naczynia podświetlonego latarką (przy zgaszonym świetle).
• Wyciągnięcie wniosków z doświadczenia.
Para wodna unosi się do góry, tak jak parują kałuże i inne zbiorniki wodne w ciepłe dni. Kostki lodu ochładzają parę wodną. Ona, stykając się z chłodnym powietrzem, tworzy chmury. Chmura występuje w powietrzu w postaci kropelek wody lub kryształków lodu. Często chmurę tworzy mieszanina kryształków lodu i kropelek wody. W poszczególnych chmurach mogą występować krople deszczu, śnieg, grad. Chmury są przenoszone prądami powietrza nad różne obszary, nad którymi zalega powietrze o różnej wilgotności. W związku z tym obserwujemy często zjawisko zanikania chmur (wyparowują) lub ich narastania. W rezultacie obraz chmur na niebie stale się zmienia. Chmury mają różną budowę. Biorąc pod uwagę kryterium fizycznej budowy chmur, wyróżniamy chmury: wodne, lodowe i mieszane. Ze względu na wysokości, na jakich notuje się występowanie chmur, wyróżnia się chmury niskie, średnie i wysokie.

6. A na koniec powtórka z języka angielskiego ,,Kształty”

Hello kids :-)Powtórzymy dzisiaj kształty.Uszykujcie kartkę oraz kredki 🙂
Posłuchajcie piosenki i narysujcie kształty w tej samej kolejności, w jakiej pojawiają się w piosence.
Użyjcie swoich ulubionych kolorów.

Życzymy udanej zabawy 🙂

Skip to content