NA WSI ZAWSZE JEST WESOŁO, TYLE PÓL I ZWIERZĄT WKOŁO

Witamy Pszczółeczki po Świętach 🙂  Mamy nadzieję, że jesteście  wypoczęci i chętni do zabawy 🙂

Kolejny tydzień przed nami,  tym razem będziemy rozmawiać  o wiejskim podwórku, poznamy jego  środowisko  oraz zwierzęta, które możemy tam spotkać.

Wtorek 14.04.2020

TREŚCI PROGRAMOWE : Poznanie zwierząt hodowlanych oraz znaczenie ich hodowli

Cel:

Odgrywanie roli , posługując się ruchem i gestem.

Doskonalenie percepcji wzrokowej dziecka

Doskonalenie zmysłu dotyku i słuchu

1.Zabawa ruchowa „W Wiejskiej zagrodzie” metodą opowieści ruchowej

Rodzic czyta a dziecko odtwarza treść opowieści ruchowej:)

Nastał ranek, z kurnika wychodzi domowe ptactwo – maszerowanie, naśladowanie głosów ptactwa domowego:
•   kury – ko, ko, ko
•   indyki – gul, gul, gul
•   kogut – kukuryku
– Zatrzymują się, machają skrzydłami – wykonywanie ruchów rękami.
– Rozglądają się czy gospodarz niesie dla nich ziarno – wykonanie skrętów szyi w prawą i lewą stronę.
– Kogut wskoczył na płot – wykonywanie podskoków obunóż.
– Gospodarz sypie ziarno – skłony w przód.
– Gospodarz idzie do obory. Wyprowadza konie, krowy na pastwisko – przemieszczają się na czworakach.
– Zwierzęta żeby dojść na pastwisko przechodzą przez mostek – przejście na czworakach po szerokiej ławeczce.
– Zwierzęta się najadły. Odpoczywają ciekawie się rozglądając – przejście do leżenia przodem, podparcie dłońmi o podłogę, unoszenie głowy jak najwyżej, spoglądanie raz w jedną, raz w drugą stronę.

– Zapadają w drzemkę, leżą na jednym boku, po chwili odwracają się na drugi bok – przechodzą z leżenia na prawym boku do leżenia na lewym boku.
– Zbliża się wieczór, zwierzęta wracają do obory – chód na czworakach, przejście przez “mostek” (jak wyżej).

2. Pomóż zwierzątkom odnaleźć ich cienie ,  dorysuj   tyle piór na ogonie koguta, ile pokazuje liczba kropek na kartce  ( Karta pracy)

https://flipbooki.mac.pl/przedszkole/druk/npoia-aplus-kp-cz2.pdf  str 38

 

3. Masażyk relaksacyjny „Zwierzęta z wiejskiego podwórka”

Dziecko siada na dywanie, rodzic siada za dzieckiem, rodzic recytuje wierszyk masuje dziecko wykonując polecenia, które są zawarte w tekście wiersza.

Na podwórku wielki gwar (dłonie na płasko masują plecy),
piesek szczeka: hau, hau, hau ( dłonie na płasko uderzają delikatnie plecy),
kurka dziobie: dziób, dziób, dziób (pojedynczo paluszki pukają w plecy),
owca biegnie: tup, tup, tup (dwa paluszki udają że biegną po plecach).
baran rogi ostrzy swe (kanty dłoni pocierają plecy),
świnka w błocie tapla się (dłonie na płasko masują plecy),
konik biegnie: ram, tam, tam (dłonie zwinięte w piąstki uderzają w plecy),
kotek miauczy: miau, miau, miau (łaskotanie za uchem dziecka).

4. Dla chętnych Jak zwykle zadania dodatkowe przygotowała Misiowa Mama 🙂

https://www.facebook.com/anetakone/

 

Pozdrawiamy:)

Skip to content