NA WSI ZAWSZE JEST WESOŁO, TYLE PÓL I ZWIERZĄT WKOŁO

Witamy Was Pszczółeczki  w kolejnym dniu zabawy:) Dalej rozmawiamy o zwierzętach żyjących na wsi 🙂 zapraszamy do zabawy:)

Czwartek 16.04.2020

TREŚCI PROGRAMOWE : Poznanie zwierząt hodowlanych oraz znaczenie ich hodowli.

 

Cele:

– wymienianie  mieszkańców wiejskiego podwórka

–  rozwijanie  umiejętności  uczestniczenia  w  zabawach z elementami improwizacji ruchowej;

– uważne słuchanie opowiadania, odpowiadanie na pytania

 

1.Na poczatek zamieniamy sie w “Koniki”- wykonujemy ruchy do słów piosenki

https://www.youtube.com/watch?v=r8qvgiG0GXA

Noga goni nogę
Bujają koniki
Stukają kopytka
W rytm muzyki
Jedna noga tupie: tup, tup, tup
Druga noga stuka: stuk, stuk, stuk
Konik skacze sobie: hop, hop, hop
Koniku w drogę! Wioooooooooooo!

2. ” Naśladujemy zwierzęta”

Poruszamy się w rytmie wystukiwanym na bębenku. Podczas przerwy w grze  Rodzic  pokazuje obrazek zwierzęcia. Dzieci naśladują sposób jego poruszania się oraz głos, jaki wydaje. Dźwięk bębenka jest sygnałem do ponownego swobodnego ruchu.

2.Słuchanie wiersza „ Na podwórku koło bramy”  Hanny Łochockiej

Na podwórku koło bramy
Na podwórku koło bramy
wiodą spory cztery mamy.
Każda woła, że jej dziecię
najładniejsze jest na świecie.
Mówi krowa: cielątko!
Mówi owca: jagniątko!
Mówi świnka: prosiątko!
A kobyłka: źrebiątko!
Oj, tak, tak!
Oj, tak, tak! Oj, tak!
Lecz tymczasem dziatek czwórka
już wymknęła się z podwórka
i na łące sobie hasa
w lewo, w prawo, hej, hopsasa!
Podskakuje cielątko,
a tuż przy nim jagniątko,
podryguje prosiaczek,
biega w kółko źrebaczek.
Oj, hop, hop!
Oj, hop, hop! Oj, hop!
A z pobliskiej biegł zagrody
hałaśliwy kundel młody
i ogonem raźnie machał
poszczekując: hau, hau, hau, hau.
Oj, umyka cielątko,
Oj, umyka jagniątko,
Oj, umyka źrebaczek
A na końcu prosiaczek.
Hyc, hyc, hyc!
Hyc do mamy, hyc!

 

Po odczytaniu opowiadania przez rodzica, spróbujcie odpowiedzieć na pytania:

jakie zwierzątka kłóciły się na podwórku i o co?
jaka przygoda przytrafiła się zwierzątkom w wierszu?
jak nazywamy dzieci zwierząt występujących w wierszu?

 

3.”Paluszki jak zwierzęta”- zabawa paluszkowa

Pokażcie dziecku otwartą dłoń ze wszystkimi palcami. Potem, drugą ręką, przyginaj odpowiednie palce kciukiem i palcem wskazującym, zgodnie z wypowiadanymi wersami, aż nazwiecie po kolei wszystkie palce.

Każdy mój paluszek

w zwierzątko zmienić muszę.

Gruby, okrogły kciuk

w owczarka zamienię tu.

Ten wskazujący to koń,

po łące goń go goń.

Środkowy jak krówka jest

mleczko dawać chce.

Serdeczny to stara koza,

zaprzęgę go do wozu.

A mały paluszek …. beee,

w owieczkę zamienił się

4.Zadania dodatkowe dla chętnych przygotowała Misiowa Mama

https://www.facebook.com/anetakone/

 

Ściskamy Was serdecznie:)

Skip to content