Na wsi zawsze jest wesoło,tyle pól i zwierząt wkoło

Witamy nasze  Pszczółeczki  w  piękny środowy  ranek. Pewnie już zjedliście  pyszne i zdrowe śniadanko? Teraz nadszedł czas naszej domowo- przedszkolnej zabawy!

Treści programowe: Poznanie zwierząt hodowlanych oraz znaczenie ich hodowli

Cele: poznaje słowa i melodię piosenki,czerpie radość z zabawy przy piosence, naśladuje głosy zwierząt, rozwija sprawność manualną

Mała przypominajka:  W  tym tygodniu rozmawiamy o zwierzętach  mieszkających na wiejskim podwórku. Zaproponujemy Wam  dziś  piosenkę o farmerze Donaldzie  i wykonamy zwierzątko z  wiejskiego podwórka.

Zaczynamy!

1.Zabawa rytmiczno – ruchowaKaczki”.   Idziemy w koło i odpowiednio do słów, przystając przy tym, macha rękami i tupie nogą (w podanym rytmie).

Jak to miło być kaczuszką,

machać sobie jedną  nóżką.

Szczery uśmiech mieć na dziobie,

nóżką tupać sobie.

Tup – tup – tup

Tup tup – tup

Tup – tup tup – tup, itp.

Idzie kaczka nieboraczka,

śmiesznie człapie w luźnych laczkach.

Za tą kaczką druga kaczka,

idzie kaczek cała paczka.

Jak to miło być kaczuszką,

machać sobie  nóżką.

Szczery uśmiech mieć na dziobie,

nóżką tupać sobie.

Tup – tup – tup

Tup tup – tup

Tup – tup tup – tup, itp.

2.Posłuchajcie piosenki pt.„Stary Donald”. To nasza dzisiejsza piosenka,starajcie się powtarzać głosy zwierząt usłyszane w piosence. Możecie również naśladować ruchy   zwierzątek z piosenki. Jeśli  osłuchaliście się z  piosenką spróbujcie wcielić się w rolę farmera, śpiewajcie piosenkę razem z nim. Pamiętacie jakie zwierzęta miał na farmie Donald?

https://www.youtube.com/watch?v=MHFpBY85ahk

Po obiedzie  zróbcie   koncert swoim rodzicom  i zaśpiewacie im  piosenkę o wiejskich zwierzątkach.Może razem pośpiewacie?!

3.Dziś wykonamy kurczaczka – kurczaka inaczej.

I wariant zabawy plastycznej

Potrzebujemy następujących materiałów:

– małe słoiczki,

– klej magic,

– żółta bibuła,

– żółta kartka,

– piórka czerwone i samoprzylepne piórka.

Wykonanie: słoik odkręcamy i napełniamy go kawałkami żółtej bibuły. Zakręcamy i stawiamy na zakrętce. Doklejamy oczy, skrzydełka po bokach, a na górze piórko.

II wariant zabawy plastycznej

Do wykonania tego kurczaka potrzebujemy:
– kartka A4 (rysunkowa/techniczna) w jasnym kolorze
– ołówek;
– okrągły przedmiot (np. salaterka);
– żółta farba
widelec;
– skrawek pomarańczowej kartki technicznej;
– nożyczki;
– klej
– gotowe, plastikowe oczka lub kredka czarna do narysowania,
– kredka w kolorze pomarańczowym;
– piórka (pomarańczowe/czerwone/żółte).

Młodszym dzieciom, warto wyznaczyć  “granicę”” malunku, poprzez wcześniejsze narysowanie koła –kurczaka. Malujemy widelcem   kurczaka. Kiedy wyschnie żółte koło, przyklejamy oczy, dziób i nogi.

WYBIERAMY JEDEN WARIANT PRACY!

4.Zadanie dla chętnych. Obejrzyjcie film pt. „Co słychać na wsi?” Dowiecie się wiele ciekawych rzeczy.

https://vod.tvp.pl/video/domowe-przedszkole,co-slychac-na-wsi,45831

Bawcie się dobrze! Do jutra! 

Skip to content