Nigdy nie bój się lekarza, gdy choroba się przydarza 5.05.2020

Nigdy nie bój się lekarza, gdy choroba się przydarza

Wtorek 5.05.2020

Witamy Pszczółki w kolejnym dniu zabawy, mamy nadzieję, że jesteście wyspane i chętne na kolejne zadania:)

Cele:

Wyrabianie nawyków prozdrowotnych,

Kształtowanie nawyku dbania o czystość w najbliższym otoczeniu,

Rozwijanie świadomości wartości zdrowia i konieczności dbania o nie,

 

1.Chory pajac – zdrowy pajac” – zabawa ruchowa z elementami pantomimy.

Rodzic stoi przodem do dziecka i opowiada o pajacyku i  naśladuje jego ruchy, a dziecko je powtarza.

Znam pewnego pajacyka, który kiedy jest zdrowy, jest mu bardzo wesoło i wysoko podskakuje, klaszcząc w dłonie (rodzic i dziecko wykonują kilka podskoków – pajacyków, klaszcząc nad głową). – Ale czasami pajacyk nie czuje się dobrze i wtedy dobry humor go opuszcza. Najpierw opuszcza ręce (ręce opadają, ale ramiona nadal uniesione), potem ramiona (rodzic i dziecko opuszczają ramiona), następnie humor wychodzi z głowy (opuszczają głowy), z pleców i brzucha (wszyscy pochylają się w pasie z rękami do dołu), do samych stóp (wszyscy kucają przy podłodze). Nie wygląda dobrze (rodzic i dziecko robią smutne miny), jest słaby i może zachorować. Ale nie poddaje się, wypija soczek z malin (wszyscy naśladują ruch podnoszenia szklanki do ust i picia) i dobry humor wraz ze zdrowiem powraca. Po kolei, do całego ciała, najpierw do nóg (prostowanie nóg w kolanach), potem do pleców (wyprostowanie ciała), a potem do ramion i rąk (wyciąganie ramion i dłoni do góry ze wspięciem na palce). Pajac znowu jest zdrowy i wesoły (wszyscy skaczą „pajacyki”, klaszcząc w dłonie nad głową)

 

2.Zabawa matematyczna „Zdrowe ząbki i chore ząbki”

Do zabawy przygotujcie sobie w miarę możliwości: 6 białych fasolek, guzików lub nakrętek, które będą „zdrowymi ząbkami” oraz 5 czarnych guzików, nakrętek, które będą „chorymi ząbkami”. Można  narysować dziecku na białej i czarnej kartce potrzebną ilość ząbków w kształcie prostokąta (nie za dużej wielkości) do wycięcia nożyczkami. Dziecko tworzy dwa zbiory: zdrowe zęby i chore, przelicza je i porównuje, których jest więcej, mniej lub tyle samo i określa o ile, których zębów jest mniej lub więcej. Rodzic może kontynuować zabawę zabierając z któregoś zbioru ząbki i wtedy dziecko może na nowo przeliczać i porównywać liczebność zbiorów.

 

3.„Lekarz i pacjent” – zabawa relaksacyjna  z  rodzicem lub rodzeństwem

Jedna osoba  jest pacjentem, druga – lekarzem. „Pacjent” leży na podłodze. Rodzic  odtwarza nagranie muzyki relaksacyjnej i spokojnym głosem wymienia nazwy części ciała. „Lekarz” delikatnie masuje „pacjentowi” wypowiedzianą część ciała. Podczas zabawy  można zamienić się rolami.  Muzyka relaksacyjna do wykorzystania  poniżej:

https://www.youtube.com/watch?v=JLsomqe8un4

 

4.Zadanie dodatkowe dla chętnych przygotowała Misiowa Mama

https://www.facebook.com/anetakone/

Pozdrawiamy Was serdecznie i zapraszamy jutro!

Skip to content