POWROTY PTAKÓW

wtorek 14.04. 2020

Witajcie kochane dzieci,na pewno święta dały wam wiele miłych wrażeń, a teraz przypomnijcie sobie liczenie,zapraszam.

KSZTAŁCENIE UMIEJĘTNOŚCI DODAWANIA I ODEJMOWANIA,ZNAKÓW

CELE;- rozwijanie umiejętności posługiwania się liczebnikami głównymi i porządkowymi
– kojarzenie liczby elementów z jej zapisem graficznym/cyfrą/
– utrwalenie nazw liczb 1 – 10
– stwarzanie warunków do liczenia w różnych sytuacjach zabawach, codziennych sytuacjach

1. Zabawa rymowanka

kciuki gotowe! – tak /pięść zaciśnięta, kciuki wysunięte/
wskazujące gotowe -tak /wystawiamy palec drugi/
środkowe gotowe – tak /wystawiamy palec trzeci/
serdeczne gotowe – tak / wystawiamy palec czwarty/
małe gotowe – tak / wystawiamy palec piąty/
to schowajcie je za głowę!
Następnie dzieci przeliczają paluszki z jednoczesnym ich nazywaniem /przeliczają używając liczebników głównych i porządkowych/

2. Zabawa; “Słyszę i liczę”

– rodzic, siostra, brat wrzuca do kubeczka określoną liczbę guzików, klocków, koralików – tak aby dziecko mogło je policzyć, a
następnie układa je przed sobą i podpisuje odpowiednią cyfrą

3. Działania na odejmowanie i dodawanie oraz znaki <, >

(+)                      (-)                       (<,>)
2 + … = 4            4 – …. = 1                 8…. 4
3 + — = 6          10 – … = 5                4…. 5

5 + — = 10        8 – …. = 4                10 …. 10
7 + — = 8          9 – …. = 3                 3…. 7

4. Zagadki matematyczne

  1. Jak nazywa się się duży palec u dłoni?
  2.  wymień  pojazdy posiadające 2 koła
  3. którą dłoń podajemy na powitanie?
  4. ile palców ma 1 dłoń, a ile palców jest w obu dłoniach?
  5. nazwa  figury, która ma 4 równe boki?
  6. która liczba jest większa 5 czy 3?
  7. ile razem to jest 3 i 3?
  8. ile boków ma trójkąt?

5. zabawa ruchowa;

wykonaj 4 pajacyki, 5 przysiadów, 6 podskoków

6. Masaż relaksacyjny: „Spacer biedronki”

Biedroneczka mała po trawce biegała. – delikatnie poruszają palcami w różnych kierunkach,
Nóżkami tupała, – naprzemiennie uderzają w plecy otwartymi dłońmi,
rączkami machała. – masują je obiema rękami,
Potem się ślizgała – przesuwają zewnętrzną stroną dłoni do góry,
do góry i w dół. – wewnętrzną w dół,
W kółko się kręciła – rysują rękami koła w przeciwnych kierunkach,
i piłką bawiła. – delikatnie uderzają pięściami,
Gdy deszcz zaczął padać, -stukają palcami wskazującymi z góry na dół,
pod listkiem się skryła – rysują obiema rękami kształt liścia,
i bardzo zmęczona spać się położyła.
– przesuwają złączone dłonie w jedną i w drugą stronę.

 

7. karta pracy s.35 flipbook

https://flipbooki.mac.pl/przedszkole/w-swiecie-liczb-i-liter-cz-1/mobile/index.html#p=36

 

 

Skip to content