Uśmiecham was witamy i radosny nastrój na dzień zostawiamy.
CELE; – rozbudzenie zainteresowań przyrodniczych
– rozwijanie mowy i myślenia oraz koncentracji uwagi
– rozwijanie umiejętności plastycznych
1. słuchanie wiersza czytanego przez rodzica, pt” Ptasie perypetie”
W ciepłych krajach afrykańskich, gdzie na zimę odlecieli,
trzech przyjaciół się spotkało, by pomówić o niedzieli.
pierwszy zaczął pan skowronek, co ze swego śpiewu słynął:
lećmy szybko do Polski, bo nam dni wiosenne miną,
wszak wiadomo nie od dzisiaj, że mym wielkim jest zadaniem – wszem i wobec wyśpiewywać
pani wiosny powitanie!
Ty mój drogi wciąż o pracy – wtrącił się czerwononogi. Chciałbym jeszcze móc odpocząć, bo do Polski
kawał drogi!
A poza tym, tam na miejscu, czeka mnie roboty szmat – gniazdo muszę znów zbudować, małym pomóc przyjść na świat.
Wiem, co mówisz mój kolego – przemówiła wnet jaskółka. Pracy w Polsce mam bez liku, bom nie kukułka,
co podrzuca innym dzieci, żeby później leniuchować. Na najlepsze ptaki w Polsce muszę dzieci swe wychować.
Wtem sfrunęła sójka, z listem w swoim małym dzióbku – proszę czytać, bo znalazłam list ten w kwiatach w mym ogródku.
Wziął list bocian w skrzydła swoje i zaczyna czytać: ” przylatujcie wy leniuchy, wiosnę trzeba witać! Środek kwietnia a was nie ma zaraz będzie wielka draka, bo na niebie wciąż nie widać powracającego ptaka! więc pakujcie swe manatki i w daleką podróż sio!
p.s – “to ja wasz przyjaciel pan wróbel Pio”
Nie czekając ani chwili w wielkim pędzie spakowane, wyruszyły w długą podróż ptaki nieco skołowane.
Bo nie wiedzą co ich czeka, gdy do Polski zawitają, strachu pełne swe kuperki biedne ptaszki teraz mają.
2. Rozmowa na t. wiersza
-jakie ptaki wystąpiły w wierszu?
– o czym rozmawiały?
– co znalazła sójka i gdzie?
-jaki ptak przeczytał list i co było zawarte w liście?
3. zabawa ruchowo – ortofoniczna / zachęcamy do zabawy rodziców/
dziecko z rodzicem, siostrą, bratem – naśladuje chód bociana z jednoczesnym wymawianiem kle – kle-kle,
kukułki – ku- ku-ku, jaskółka – pi-pi-pi, wróbelek – ćwir-ćwir-ćwir, machanie rączkami – naśladowanie machania skrzydełkami.
z rozsypanki literowej ułóż wyrazy, a potem zdania wraz z rodzicami.
b-c-a-i-o-n /t-o-i-s/ a-n/ j-d-e-j-n-e/ /n-d-o-z-e/
s-k-w-r-0-n-k-o-e/ o-t/ /p-i-k-n-ę-y/ /p-a-t-k/
4. ćwiczenia oddechowe – wyścig piórek ” kto najdalej dmuchnie piórkiem?”, dmuchaj tak by piórko jak najdłużej utrzymać w górze.
5. praca plastyczna z kolorowego papieru – bocian z figur geometrycznych,
-proszę wymieńcie nazwy figur geometrycznych/koło, kwadrat, trójkąt, prostokąt/
-pomyślcie proszę jakich figur można użyć do wykonania bociana.
-i jeszcze proszę wykleić w lewym górnym rogu kartki okrągłe słoneczko z prostokątnymi lub tójkątnymi promykami.
pozdrawiamy i miłej zabawy życzymy.