ŚRODA 15.04.2020r.

Witamy kochane Smerfy o to zadania i ćwiczenia które przygotowałyśmy na dzisiejszy dzień. Zaczynamy!!!.
1. Zabawa ,,Szybko, wolno’’.

Potrzebne będą: rytmiczna muzyka szybka i wolna.
Mama bierze dziecko na kolana i podskakuje z dzieckiem w rytm muzyki. Każdą zmianę rytmu sygnalizuje słowami: “ta muzyka jest szybka” albo “ta jest muzyka jest wolna”.
Zabawa rozwija słuch i poczucie rytmu, uczy znaczenia słów “szybko” i “wolno”.
2. Ćwiczenia oddechowe.
• wdech z wyciągnięciem rąk ku górze, wydech z opuszczeniem rąk w dół (ćw. w poz. stoj.)
• wdech z wyciągnięciem rąk za głowę, wydech z opuszczeniem rąk do tułowia (ćw w poz. leż)
• wdech z uniesieniem rąk ku górze w pozycji klęczącej, siad na piętach, wydech ze skłonem w przód, ręce oparte na podłodze (ćw. w poz. siedz.)
• wdychamy zapach lasu- w staniu obok krzesła ,dzieci wykonują na przemian wdech i wydech. Przy wdechu – stają na palcach i unoszą ręce. Przy wydechu- opadają na całe stopy i opuszczają ręce.

3. Ćwiczenia kształtujące z gazetami.

• „Marsz do dowolnej muzyki ” – marsz z gazetą na głowie tak, aby nie spadła – po obwodzie koła.
• „Czytanie gazety” – w siadzie skrzyżnym. Gazeta trzymana oburącz przed sobą. Skręty głowy w lewo i w prawo, czytanie wolne i szybkie.
• „Mycie podłogi” – w siadzie skrzyżnym. Gazeta na podłodze przed sobą. Ręce na gazecie. Przesuwanie obszernymi ruchami gazety w różnych kierunkach.
• „Zręczne ręce” – zgniatanie gazety w papierową kulę. Podrzucanie kulki jedną ręką, chwyt drugą.

4. Zagadki: Co to za figura geometryczna?.

Zagadka zaczyna się stąd!
Jest w nim prosty każdy kąt.
No i zawsze, mój kolego, równe boki w nim,
dlatego już od bardzo wielu lat,
mówią o nim, że to… – kwadrat

Mam cztery rogi,
dwa długie i dwa krótkie boki.
Kwadratem nie jestem,
choć mam kąty proste – prostokąt

My wszystkiego mamy trzy.
Ach, jak wesoło mieć trzy boki i trzy kąty.
Trzy wierzchołki także mamy
i pracując na trzy fronty, każdej pracy radę damy – trójkąty

Toczę , toczę się wesoło, i do wszystkich macham w koło,
Początku nie mam ani końca, podobne jestem do słońca- koło

Zadanie1: Spróbuj narysować po linii domek, piłkę i koperty, nie odrywając ręki i nie kreśląc dwa razy tej samej linii.

Zadanie 2: Ile instrumentów jest w zbiorze?. Pokoloruj wszystkie instrumenty.

Zadnie 3: Zamaluj tyle kółek, ile widzisz instrumentów.

5. Masażyki ,,Karuzela’’ Bolesław Kołodziejski.
Idzie Jasio po zakupy, mama go wysłała.
Patrzy – stoi karuzela, kolorowa cała.
„Eee ..zakupy poczekają, ja pojeżdżę sobie.
Zaraz potem w sklepie obok mig zakupy zrobię”
Karuzela wciąż się kręci, Jaś jeździ z zapałem.
Nagle drapie się po głowie „Co ja kupić miałem”
Wraca biegiem do mamusi: mamusiu kochana!
Karuzela wszystko w głowie dziś mi pomieszała
Dziecko zwrócone do nas plecami. Kroczymy dwoma palcami po plecach dziecka. Rysujemy na nich kółeczko, rysujemy kilka kółek, kółka w przeciwną stronę niż dotychczas.
Drapiemy dziecko po głowie, szybko kroczymy palcami po jego głowie, karku, plecach, rysujemy na nich palcem kółka.

Myślimy że podobały wam się zadania. Do zobaczenia jutro.

Skip to content