ŚRODA 6.05.2020r.

Witajcie kochane przedszkolaki. Oto propozycje które przygotowałyśmy na dzisiejszy dzień.
1.Wysłuchanie wiersza G.Koby „Rzeczka”.
Była sobie książeczka,
a w tej książeczce płynęła rzeczka.
Taka malutka, srebrzysta biała,
aż tu nagle oniemiała.
Stanęły nad brzegiem
dzieci niegrzeczne
i zabrudziły całą rzeczkę.
Powrzucały wszystko, co miały
i do kąpieli się rozebrały.
A rzeczka na to:
-Nie lubię bardzo
gdy ktoś mnie zaśmieca!
Wszystkim takim
wymierzam karę
i kąpać się im
nie pozwalam wcale!
Kiedy dzieci to usłyszały
nagle wszystkie posmutniały.
-Nie będziemy już więcej
wrzucać śmieci !
Zaczniemy ostrzegać
niegrzeczne dzieci!
Jutro nad twoim brzegiem
tabliczkę postawimy:
BĄDŹ PRZYJACIELEM PRZYRODY
I NIE ZAŚMIECAJ WODY!!!
2.Rozmowa na temat treści wiersza
• kto przyszedł nad rzekę;
• co zrobiły dzieci;
• co powiedziała rzeka;
• co dzieci obiecały rzece;
• jak dzieci mogą dbać o środowisko;
3.Zabawa ruchowa przy dowolnej muzyce „Samoloty” -dziecko wraz z rodzicem wybierają się na wycieczkę samolotem, aby sprawdzić czy na naszej ziemi są zanieczyszczenia.
4.Rozmowa z dzieckiem na temat zachowania się w lasach, parkach, nad rzekami, – aby były czyste.
• Co należy robić ze śmieciami takimi jak: papiery, butelki itp.?
• Dlaczego należy dbać o nasze środowisko?
• Co powinniśmy zrobić, aby wszyscy ludzie pamiętali o tym, ażeby nie zaśmiecać, nie niszczyć naszego środowiska?
• Gdzie ludzie wysypują śmieci?
• Dokąd te śmieci są wywożone?

5. „Wysypisko śmieci” – zabawa badawcza; dz. Otrzymuje od rodzica ręcznik jednorazowy, na którym pisakiem rysują schemat domu i znak umowny wysypiska śmieci (duża kropka), następnie pryskają je wodą ze spryskiwacza. Kropka się rozlewa.
Wniosek z doświadczenia: śmieci się rozkładają, co źle wpływa na środowisko; w zależności od tego , co jest śmieciem, rozkładanie trwa różnie czasowo.
Po doświadczeniu dziecko odpowiadają na pytania:

• Jak myślisz, czy Ziemia potrzebuje pomocy?
• Co możemy zrobić? (segregacja)

Skip to content