Szybko biegnie każdy dzień, rosnę szybko, dużo wiem 2.04.2020

 

Witamy Nasze Pszczółeczki w kolejnym dniu zabawy! 

Drodzy Rodzice! 

 2.04. 2020  obchodzony jest Międzynarodowy Dzień  Świadomości Autyzmu . Ideą tego święta , obok zwrócenia uwagi na problem osób autystycznych, jest również,niesienie pomocy specjalistycznej dzieciom autystycznym i ich rodzicom.  Zachęcamy rodziców, by dzieci były ubrane w tym dniu w kolorze NIEBIESKIM.

Będzie nam bardzo miło gdy wykonacie wspólną, NIEBIESKĄ pracę plastyczną, a następnie prześlecie ja na nasz adres e-mailowy przedszkola : pp9@www.glogow.pl  lub  wice@pp9.pl

Czwartek 2.04.2020

Treści programowe: nabywanie coraz dojrzalszych kompetencji społecznych, budowanie własnego obszaru ja

1.Zestaw zabaw ruchowych z wykorzystaniem dostępnych materiałów, które posiadamy w domu.

– doskonalenie sprawności ruchowej

– kształtowanie koordynacji

Dziś Przygotujcie sobie skakankę . Jeżeli  nie macie, nic nie szkodzi.

Może być  zwykły sznurek,lina, poproście rodziców o udział w zabawach:)

1.„Skacz jak ja”: Rodzic proponuje dziecku zabawę ze skakanką. Dzieci próbują wykonać dowolnym sposobem przeskok przez skakankę.

2.„Szlaczki ze skakanki”: Każde dziecko dostaje od Rodzica wzór narysowany na kartce  i skakankę. Zadaniem jest ułożenie samodzielnie lub z pomocą rodzica  na podłodze ze skakanki wzoru, który jest przedstawiony na kartce.

3 „Lisi ogon”: wspólna zabawa skakanką, Rodzic  trzyma w ręku za jeden koniec, a drugi przesuwa po podłodze, kręcąc się wokół własnej osi tak, aby skakanka delikatnie unosiła się nad ziemią. Dzieci próbują przeskakiwać krążącą skakankę.

4. “Tor przeszkód”: do tej zabawy wykorzystajcie wszystko co macie w domu:) Mogą to być wielkie kartony przez środek położone,  po których trzeba się przeczołgać, poduszki, po których trzeba skakać, butelki, które należy omijać czy krzesła, na które trzeba się wspinać! Niech wyobraźnia pracuje!

2. Kiedy obchodzimy urodziny? Pogadanka na temat przemijania, stawania się coraz starszym

Poproście rodziców, aby wyciągnęli Wam Wasze  zdjęcia z  wczesnego dzieciństwa. Widzicie jak się zmieniliście? Co się zmieniło w Waszym wyglądzie?    Poproście rodziców aby wam  poopowiadali jak to było,gdy byliście bardzo mali 🙂

Rodzicu!

Zadajcie dziecku pytania, niech próbują odpowiadać, jeżeli mają problem nakierujcie, podpowiedzcie 🙂

-Ile świeczek powinno być na urodzinowym torcie?

-Kiedy obchodzicie urodziny, to jesteście o rok starsi, czy o rok młodsi?

-Ile razy w roku świętujecie urodziny?

3. „Skoczny języczek” – ćwiczenia usprawniające narządy artykulacyjne

JĘZYCZEK WĘDROWNICZEK
Języczek wybrał się na spacer po buzi, by sprawdzić, co się w niej dzieje. Najpierw oblizuje górną
i dolną wargę, dotyka do kącików ust.. Potem przesuwa czubkiem po zębach (górnych i dolnych).
Dotyka każdego ząbka, jakby chciał je policzyć. Próbuje oblizać górne i dolne dziąsła. Następnie
unosi się do góry i przesuwa po podniebieniu od górnych zębów aż do gardła (sprawdza, czy jest
zdrowe). Na koniec wędrówki języczek wraca do przodu ust i kiwa nam na pożegnanie (język
kilkakrotnie przesuwa się od jednego do drugiego kącika warg). 

 

4. Jak zawsze, zadania dodatkowe dla chętnych przygotowała Misiowa Mama:)
Serdecznie Was ściskamy i pozdrawiamy:):)
Skip to content