Szybko biegnie każdy dzień, rosnę szybko, dużo wiem

Wtorek 31.03.2020

Treści programowe: Nabywanie coraz dojrzalszych kompetencji społecznych, budowanie własnego obszaru ja

1.Zestaw zabaw ruchowych z wykorzystaniem dostępnych materiałów, które posiadamy w domu.

– doskonalenie sprawności ruchowej

– kształtowanie koordynacji

Przygotujcie sobie woreczki gimnastyczne, Jeżeli  nie macie, nic nie szkodzi. Może być  piłka,  przyda się także ulubiona książka.

„Chodzenie z książką na głowie”

Dzieci kładą  książkę na głowie i chodzą po domu z wyprostowanymi rękami, starając się aby książka nie spadła im z głowy. Jeżeli książka spadnie należy go podnieść. Zwracamy uwagę na prawidłowa sylwetkę.

  „Utrzymaj książkę na głowie”
Dzieci chodzą po domu z książką na głowie. Na dany sygnał wykonują siad skrzyżny, po czym wstają i chodzą dalej, nie przytrzymując książki rękoma.

Możecie teraz zamienić się rolami z rodzicami. Wy obserwujecie, czy Rodzice sobie także poradzą z tym zadaniem 🙂

W kolejnym zadaniu przyda się piłka.

„ Rzuty piłką w górę”
Dzieci siedzą w siadzie skrzyżnym trzymając w dłoniach piłkę . Rzucają nią w górę i starają się ją chwycić zanim spadnie na podłogę.

„Rzuty piłką do koszyczka”
Dzieci stoją w odległości około 2- 3 metrów i rzucają piłką   do koszyczka. Za każdy trafiony rzut otrzymują 1 punkt. Wygrywa ten, który w 10 rzutach zdobędzie najwięcej punktów.

2.Zabawa matematyczna „ile świeczek?, Ile lat? doskonaląca umiejętność liczenia.

– doskonalenie umiejętności liczenia

Do tej zabawy matematycznej potrzebujemy kartę pracy , dowolne patyczki, a jeżeli ich nie posiadamy mogą być  kredki, mazaki lub pocięte  z  kartek paseczki. Dajcie dzieciom nożyczki, niech wycinają!:) ( Przypominamy że wycinanie tylko przy osobie dorosłej )

Jeżeli nie posiadamy drukarki nie szkodzi, wystarczy narysować torcik  tak jak potrafimy – dziecko będzie kolorować  i wymyślać wzory wg własnego pomysłu.

Rodzicu!

Poproś  dziecko  aby położyło  na  swoim torcie tyle patyczków, ile ma lat, tłumacząc, że patyczki będą „świeczkami” na jego  torcie. Następnie poproś  aby przeliczyło świeczki na własnym torcie, zadaj pytanie: o ile więcej świeczek będzie  na torcie  za rok? . Dziecko dokłada po jednym patyczku, licząc swoje świeczki. Poproś o wyjęcie dodatkowych patyczków i zapytaj, ile świeczek będzie na jego torcie za dwa lata. Dziecko dokłada dwa patyczki i powtarza czynność liczenia.

Na zakończenie  zabawy utrwalcie zdobyte wiadomości, wykonując zadania na karcie pracy. Rysując po śladzie i kolorując tort.

3.Na rozluźnienie po ciężkiej pracy proponujemy masażyk relaksacyjny 🙂

Mama córkę myła (głaszczemy plecy dziecka),
Żeby czysta była (rozcieramy plecy okrężnym ruchem dłoni),
Myła długie włosy (dwoma palcami kreślimy linie wzdłuż pleców),
Plecy szorowała (przesuwamy czubki palców w poprzek całych pleców od góry),
Gdy wszystko umyła (przesuwamy otwarte dłonie po całych plecach),
 Brzuszek masowała (od tyłu obejmujemy dziecko i masujemy brzuch),
Chociaż piana szczypie (lekko szczypiemy całe plecy),
Trochę w małe oczy (na plecach rysujemy małe kółeczka),
Dziewczynka nie płacze (delikatnie opłukujemy plecy opuszkami palców)
Tylko rączki moczy (opłukujemy plecy otwartymi dłońmi),
Żeby były czyste prania się nie bały (trzymamy dziecko za nadgarstki i klaszczemy jego dłońmi),
Mamusi w sprzątaniu zawsze pomagały (klaszczemy swoimi dłońmi w dłonie dziecka).

4.Zadanie dodatkowe dla chętnych od Misiowej Mamy 🙂

Dziś proponuje zabawy w teatr:)

Przygotujcie pluszaki- zwierzątka lub wykorzystacie rysunki, które stworzyliście ostatnio.  Wytnijcie je i przyklejcie  do nich patyczki do szaszłyków.
A może to Ty będziesz aktorem? Porozglądajcie się po domku – na pewno wymyślicie fajne przebranie. Żółty sweterek wystarczy, żeby zamienić się w kurczątko 😉 Zaproś wszystkich domowników i spróbuj odegrać scenkę. Zmieniaj głos, naśladuj zwierzątka ruchem – poczuj się jak prawdziwy aktor!

 

Pozdrawiamy i ściskamy Was serdecznie 🙂 🙂

Skip to content