WIELKANOCNE TO PISANKI, WYKLEJANKI, MALOWANKI

Witamy Pszczółeczki w kolejnym dniu zabawy:)

Wtorek 7.04.2020

Treści programowe: :  Budzenie zainteresowania zwyczajami i tradycjami związanymi ze świętami Wielkanocnymi

Cele:

– doskonalenie sprawności ruchowej

– doskonalenie sprawności ruchowej

-rozwijanie wyobraźni

-stosowanie określeń dotyczących położenia: pod, obok, na górze, na dole,

1.Zestaw zabaw ruchowych z wykorzystaniem kart wiosennych:)

Dziś przygotowałyśmy  dla Was karty ruchowe. Możecie je wydrukować lub zerkać na monitor komputera.

karty pochodzą z bloga worek pełen pomysłów

Drodzy Rodzice!

Pokażcie dziecku  kartę i przeczytajcie , co mają zrobić np: biegaj jak mrówka czy skakać jak żaba, zadaniem dziecka jest za pomocą ruchów i gestów przedstawić daną kartę. Ta zabawa nie tylko rozwija sprawność motoryczną, ale także koordynację ruchową, umiejętność naśladowania, rozwija wyobraźnię.

2.„Gdzie są pisanki?” – zabawa dydaktyczna doskonaląca znajomość schematu ciała oraz kierunków w przestrzeni – na, pod, obok, na górze, na dole, po prawej, po lewej, poprawne używanie określeń.

Każde dziecko  ma w ręku pisankę, rodzic  stoi plecami do dziecka. Kątem oka kontroluje wykonywane ćwiczenie.

Poproś dziecko, aby pokazało, co znajduje się przed nim, niech poturlają przed sobą pisanki.

Należy zwrócić uwagę, czy pisanki są przed dzieckiem:

jajka są przed wami, z przodu. Po podniesieniu pisanek dziecko unosi  je nad głową.

Rodzicu to ty akcentujesz że jajka są teraz na górze, a kiedy dzieci je opuszczą na wysokość kolan, to mocno podkreśl, że teraz znajdują się na dole. Następnie poproście, by dziecko położyło obie ręce na klatce piersiowej i wyczuły bijące serce, czyli wskazały lewą stronę ciała, i podniosły lewą rękę (można założyć dzieciom frotki), po czym wskazały lewą nogę, kolano, stopę i położyły pisankę po lewej stronie swojego ciała. Następnie dzieci pokazują prawą rękę, podobnie jak wcześniej podnoszą ją, wskazują prawą nogę, kolano, stopę i kładą pisankę po prawej stronie.

Po kilkakrotnym wykonaniu poleceń dzieci siadają i wskazują, gdzie rodzic kładzie pisankę. Posługują się przy tym określeniami: na górze, na dole, obok, pod, na.

3. Dla rozluźnienia po zabawach zapraszamy do wysłuchania króciutkiego  słuchowiska „Bajki jak z nut” pt: „Basia”

https://www.youtube.com/watch?v=9csTAiTglKg

4. Jak zawsze dodatkowe zadania dla chętnych przygotowała Misiowa Mama:)

https://www.facebook.com/anetakone/

 

Pozdrawiamy Was cieplutko!

Skip to content