Wielkanocne to pisanki,wyklejanki,malowanki

Witamy  Was Pszczółeczki w  środę.

Mamy nadzieję, że ząbki umyliście? Śniadanko pożywne ze smakiem zjadłyście?  W  środowy  poranek  rozkręcimy   muzyki  wianek!

Treści programowe:  Budzenie zainteresowania zwyczajami i tradycjami związanymi ze świętami Wielkanocnymi

Pierwszym  naszym  zadaniem będzie  posłuchanie  piosenki  o świętach  pt. „Święta Wielkanocne”

Ref: Święta Wielkanocne
wiosną pachnące,
z bukszpanem i barankiem,
pisanką i zającem./*2

Co roku w Wielkanoc
koszyczki stroimy
i w Wielką Sobotę
pokarmy święcimy.

W koszyczku wędlina,
chlebek i jajeczko,
i mały kurczaczek
żółty jak słoneczko.

Słodziutki mazurek,
cukrowy baranek,
chrzan, sól oraz babka
zrobiona przez mamę.

W niedzielę do stołu
wspólnie zasiadamy,
dzielimy się jajkiem,
życzenia składamy.

Mamy nadzieję że piosenka podobała się Wam i wprowadziła  do waszych domków  klimat świąt.

Wielkanocny koszyczek

Drugie zadanie to zabawa muzyczno-ruchowa.  

Zamieńcie się teraz proszę w pisanki wielkanocne i słuchając piosenki „Święta Wielkanocne” poruszajcie się swobodnie, przedstawiając  ruchem w dowolny sposób taniec pisanek. Możecie podskakiwać, turlać się, albo zaprosić do wspólnej zabawy rodziców lub rodzeństwo i tańczyć w parach. Tutaj ogranicza Was tylko wyobraźnia..Jeśli macie w domu rodzeństwo możecie zaprosić ich do zabawy.

Trzecie  zadanie  to  ćwiczenia języka
Wielkanoc u języczka

Zbliża się Wielkanoc. Trwają przygotowania do świąt. Pan języczek postanawia upiec ciasto.

Najpierw do miski ( robimy z języka miskę- przód i boki języka unoszą się tak, by na środku powstało wgłębienie) wsypuje mąkę i cukier, dodaje masło (wysuwamy język z buzi, a potem go chowamy, przesuwając po górnej wardze,górnych zębach i podniebieniu). Następnie rozbija jaja ( otwieramy szeroko buzię, kilkakrotnie uderzamy czubkiem języka w jedno miejsce na podniebieniu). Wszystkie składniki miesza ( obracamy językiem w buzi w prawo i w lewo) i mocno uciera. Ciasto już się upiekło. Pan Języczek właśnie je ozdabia – polewa czekoladą ( przesuwamy czubkiem języka po podniebieniu w przód, w tył i w boki), obsypuje rodzynkami i orzechami ( dotykają językiem każdego zęba najpierw na górze, a potem na dole). Pan Języczek robi sałatkę warzywną. Kroi warzywa ( wysuwamy język z buzi i szybko nim poruszamy w kierunku nosa i brody), dodaje majonez, miesza, a potem próbuje. Cieszy się Pan Języczek( uśmiechamy się szeroko, nie pokazując zębów), bo może już świętować.

Czwarte  zadanie to  zadanie na popołudnie dla chętnych  dzieci.

Proponujemy wykonanie koszyczka  z pudełka po jogurcie.

I wariant : Umyty kubeczek suszymy, oklejamy bibułą , lub wycinanką.  Wykonujemy    rączkę. Wycinamy  pasek   bloku ( najlepiej z brystolu)  przyklejamy  go  klejem po dwóch stronach   kubka.

II wariant: Umyty kubeczek suszymy. Smarujemy powierzchnię  kubka klejem ,oklejamy włóczką  dookoła. Tutaj o pomoc poproście swoich opiekunów. Przyklejamy  klejem  rączkę z paska z bloku technicznego.

Do koszyczka możemy włożyć małe czekoladowe jajeczka , lub posadzić w nim  rzeżuchę, będzie pięknym  świątecznym  stroikiem.

Na dziś  to już  koniec,  mamy nadzieję, że  jesteście zadowoleni z dzisiejszych propozycji zabaw.

Do zobaczenia jutro Pszczółeczki!

Propozycja zabawy jeden i dwa zaczerpnięta z „Bliżej przedszkola” materiały na kwiecień s.46

 

 

 

 

Skip to content