„Wiosna zaraz tu przybędzie, kolorowo będzie wszędzie”
16.03.2020- 20.03.2020r.
Treści programowe:
– wzbogacanie wiadomości na temat przyrody i zjawisk atmosferycznych,
– dostrzeganie zmian zachodzących w przyrodzie przed zbliżającą się wiosną, nazywanie elementów pogody,
– rozwijanie umiejętności wypowiadania się na określony temat.
- Wiersz „Marcowe kaprysy”.
Rozmowa w oparciu o wysłuchany utwór oraz ilustrację „W marcu jak w garncu”- wyjaśnianie znaczenia przysłowia, rozwijanie mowy.
B.Forma
Wymieszał miesiąc marzec pogodę w garze.
Ja wam tu zaraz wszystkim pokażę.
Włożę troszkę deszczu, słoneczka promieni.
Domieszam powiew wiatru ciepłego,
Smutno by w marcu było bez niego.
Śniegu i burzy jeszcze troszeczkę dodam,
Będzie prawdziwa marcowa pogoda.
- Praca plastyczna „W marcu jak w garncu” – rozwijanie sprawności manualnej poprzez wykonywanie marcowego garnka techniką kolażu, kolorowanie garnka, przyklejanie elementów pogody. w marcu jak w garncu
- Zabawa matematyczna „Ile kwiatków?”- doskonalenie umiejętności liczenia.
- Zabawa rytmiczna przy piosence „Zielona wiosna”– rozwijanie poczucia rytmu, tupanie w rytm muzyki.
- Nauka wiersza M. Frączek „Wiosna”.
Przyszła do nas wiosna,
ciepła i radosna.
Ptaszek pięknie śpiewa,
zielenią się drzewa.
Słonko w górze świeci,
weselą się dzieci.
Każdy dobry nastrój ma,
niechaj wiosna długo trwa!