WTOREK 6.04.2021r.

Dzień dobry Smerfy. W Tym tygodniu będziemy rozmawiać o wiosennych porządkach w ogrodzie.

  1. Posłuchajcie uważnie opowiadania. Co się stało? Wg tekstu I. Sala.

„Co się stało”

-Proszę pani – woła Kubuś i ciągnie panią za rękaw – chodźmy do kącika przyrody, stało się coś dziwnego.

– Co takiego? – zaniepokoiła się pani i już spieszy z Kubusiem.

– O, niech pani spojrzy, o tutaj – mówi szybko Ewa.

Pani zerknęła na dziwo, które pokazują dzieci i śmieje się!

-Widzę, ze zakwitły nasze kwiaty.

– Jak to się stało? – dopytują się dzieci.

– Nie wiecie? – pani nadal się śmieje – A kto codziennie podlewał rośliny?

– My! – kiwają głowami dzieci.

– A kto je ustawił przy oknie, żeby miały dużo światła?

– My! – kiwają głowami dzieci.

-Właśnie! Nasze kwiaty miały dużo światła, świeżą wodę, było im też ciepło, dlatego wiosną zakwitły – wyjaśniła pani – Podejdźcie do okna, co widzicie?

Gromadka dzieci przysunęła się do okna i patrzy zaciekawiona.

– To brzoza- mówi dumnie Maciek.

– Tak – pochwaliła go pani – a co brzoza ma na gałązkach?

– Małe listeczki! – wykrzykuje Ewa.

– A skąd te listeczki? – mówi Maciek – Niedawno były na gałązkach takie małe kuleczki, to z nich są te listki.

-Masz rację – uśmiechnęła się pani- te kuleczki to pączki i z nich rozwinęły się listki.

– A kto podlewał drzewko, kto je ogrzewał? – Ewa jest zakłopotana.

-Jak to kto? – krzyknął Kubuś – To nie wiesz? – Deszcz i słoneczko.

– I ty masz rację Kubusiu – pani jest zadowolona – A Ewa mogła nie wiedzieć, że wiosną, gdy robi się ciepło, to wszystkie rośliny budzą się ze snu.

  1. Rozmowa z dzieckiem na temat opowiadania.
  2. Zabawy ruchowe.
  3. Ćwiczenie dużych grup mięśniowych; Przekopujemy ziemię.

Dziecko naśladuje ruchem ciała kopanie ziemi łopatą. Wbijają ją w ziemię,

popychają nogą, odwracają wraz z ziemią (skłon tułowia z ruchem ramion,

naśladującym kopanie i odkładanie ziemi, akcentować przytupnięciem).

  1. Zabawa z elementami czworakowania „Zajączki”.

Dziecko naśladuje skoki zajączków (całe dłonie oparte przed sobą na podłodze,

dociąganie nóg do rąk). Odpoczynek – siad skrzyżny – zajączki nasłuchują, czy

nikt nie wchodzi do ogrodu.

  1. Ćwiczenie tułowia – skręty „Podlewanie”.

Dziecko stoi w lekkim rozkroku, ręce mają lekko ugięte i złączone. Dziecko

wykonuje wymachy ramion w lewo i w prawo, zataczając szeroki łuk, jakby

podlewały kwiaty konewką.

  1. Zabawa z elementami równowagi „Trawka”.

Marsz z wysokim unoszeniem kolan, tak, by najmniej podeptać trawę, która

zaczyna rosnąć. Odpoczynek po pracy i zabawie – siad skrzyżny, plecy

wyprostowane.

  1. Kolorowanka dla chętnych dzieci. ,,Narzędzia ogrodowe’’.

 

Skip to content