Zabawy badawcze

Zabawy badawcze rozbudzają u dzieci ciekawości otaczającym światem przyrody, oraz uczą prowadzenia obserwacji, wyciągania trafnych wniosków z przeprowadzonych doświadczeń, eksperymentów i zjawisk przyrodniczych.

 

Zabawa badawcza ”Jak powstaje deszcz?”

POTRZEBUJEMY: słoik, gorącą wodę, talerzyk, kilka kostek lodu.

Dziecko obserwuje, jak rodzic wlewa do słoika gorącą wodę i przykrywa słoik talerzykiem, na którym kła­dzie kilka kostek lodu. Wspólnie obserwują zjawisko tworzenia się pary wodnej, która w kontakcie z zimnym talerzykiem (kostkami lodu) zaczyna się skraplać.

 

Zabawa badawcza “Co tonie, a co nie tonie w kałuży?”

POTRZEBUJEMY: miskę z wodą, kilka lekkich przedmiotów (np.: piórko, łupinka orzecha) i cięższych przedmiotów (np.: drewniany klocek, kamień).

Dziecko wrzuca do miski z wodą kolejne przedmioty i wspólnie z rodzicem zastanawiają się, dlacze­go część z nich tonie, a część nie.

 

Eksperyment plastyczny “Mokre na mokrym”.

POTRZEBUJEMY: kartka, gąbka, miska z wodą, farby, pędzel, nożyczki.

Dziecko moczy gąbką kartkę. Musimy uważać, aby kartka nie była zbyt mokra, ponieważ się porwie. Dziecko nabiera farbę za pomocą pędzelka i “kapie” na pracę. Kiedy farba jest zbyt gęsta, trzeba ją rozrzedzić wodą. Obserwuje łą­czenie kolorów i efekt barwny powstałych plam. Po wyschnięciu przy pomocy Rodziców wycina kształt parasola, chmurki, kwiatka lub ptaszka.

 

MIŁEJ ZABAWY BIEDRONKI!!!

Skip to content