ZADANIA NA CZWARTEK – 16.04.2020

CZWARTEK  16.04.2020

Witamy Was w czwartkowy poranek. Przed nami kolejny dzień ciekawych zadań. Zapraszamy!

1.Skoro w tym tygodniu muzycznie  proponujemy więc zrobienie grzechotki. Do jej wykonania potrzebne będą następujące materiały:

  • pusta plastikowa butelka
  • ryż, groch, fasola, kasza itp.

Sposób wykonania: do butelki wsypujemy   ryż, kaszę, fasolę lub groch, zakręcamy butelkę i grzechotka gotowa.  Można ją ozdobić kolorowym papierem.

Druga propozycja – gitara.

https://www.youtube.com/watch?v=5vkFVS3V3w0

  1. Słuchanie bajki w formie animacji muzyczno – ruchowej pt. „Przygoda w lesie”. Prosimy aby Rodzice czytali, a dzieci wykonywały ćwiczenia.

 

Potrzebne będą: butelka plastikowa wypełniona wodą, reklamówka, dwa klocki plastikowe lub drewniane.

 

Wiktor wyszedł z domu (dziecko miarowo tupie nóżkami), zamknął drzwi (dziecko mocno jeden raz klaszcze w dłonie) i rozejrzał się dookoła(dziecko rozgląda się). Było południe a słońce świeciło tak mocno (wyciąga ręce najwyżej jak potrafią), że musiał przymknąć oczy(dzieci przymykają oczy). Uff jak gorąco (dziecko pociera ręką czoło). Pomyślał chwilę i postanowił pójść do pobliskiego lasku. Szedł drogą jak żołnierz (dziecko maszeruje rytmicznie) podskakując co chwilę z radości (dziecko rytmicznie maszeruje co chwilę przerywając podskokiem). Wreszcie doszedł do mostku (pięściami uderza o piersi) nad potoczkiem (dziecko falistymi ruchami rąk ukazuje strumyk). Zatrzymał się i rozejrzał dookoła (rozgląda się wokół kręcąc główką). Woda w potoku płynęła wartkim strumieniem, (wykorzystanie butelek napełnionych wodą imitujących odgłos wody), szumiąc, (potrząsanie plastikowymi butelkami wypełnionymi wodą) i uderzając w kamienie (uderza butelką napełnioną wodą o podłogę). Dalej na brzegu stał bocian na jednej nodze (pokazuje stanie na jednej nodze) i klekotał cicho (naśladują klekot bociana). W wodzie widać było pływające rybki (dziecko porusza rękoma imitując pływanie). Wiktor postanowił iść dalej. Szedł teraz ścieżką polną porośniętą zeschłą trawą, która szeleściła przy każdym kroku (pocieranie  reklamówkami  jednorazowymi). Stanął na skraju  lasu, ale gęste krzewy zagrodziły mu drogę (dziecko imituje  ruchami przedostawanie się przez przeszkodę). Spojrzał w górę na wysokie drzewa z rozłożystymi gałązkami (unosi  wysoko do góry głowę). Na jednym z nich zobaczył rudą wiewiórkę z puszystą kitą. Skakała zwinnie z gałęzi na gałąź (dziecko  przeskakuje z nogi na nogę.  Słyszał też wyraźnie głos kukułki: kuku, kuku, kuku wołała na cały las (ćwiczenie ortofoniczne polegające na powtarzaniu zgłosek ku, ku, ku). Nagle usłyszał trzask łamanych, suchych gałęzi(stukanie klockami o siebie) i za krzewów wyszedł dzik (dziecko naśladuje chrząkanie dzika). Był duży i groźnie wyglądał. Chłopiec przestraszył się bardzo (demonstrujemy na swój sposób strach) i zaczął uciekać ile sił w nogach (szybkie stukanie palcami o podłogę). Zatrzymał się dopiero przed domem. Cały drżał ze strachu i pomyślał nigdy więcej sam nie pójdę do lasu.

  1. Posłuchajcie brzmienia instrumentów muzycznych.

https://www.youtube.com/watch?v=MadTiSUv4Jo

  1. Zabawa artykulacyjna „Pełno dźwięków” na     podstawie   rymowanki .

Pełno dźwięków jest dokoła

Wrona: kra, kra, kra woła

Wietrzyk szumi: szu, szu,szu

Krówka mruczy; mru, mru, mru

Deszczyk pada :szu, szu, szu

Woda chlapie: chlap, chlap, chlap

Krzesło skrzypi: skrzyp, skrzyp, skrzyp

Zegar tyka: tik – tak, tik

Kurczę piszczy: pi, pi,  pi

A pies groźnie szczerzy kły: wrr

Stuka obcas: stuk, stuk, stuk

Dzięcioł puka: puk, puk, puk

Indyk woła; gul, gul, gul

Woda w rurach: bul, bul, bul.

5.Kolorowanka „ Instrumenty muzyczne”. Prosimy powiększyć kartę i dopiero drukować.

obrazek na czwartek

Skip to content