Zadania na piątek- 03.04.2020r.

Piątek 3.O4.2020r.

Serdecznie witam i zapraszam do wspólnego spędzenia czasu.

1 .Przygotowanie do nauki pisania.

*  ćwiczenie grafomotoryczne- kreślenie po śladzie i samodzielnie – karta pracy nr1.

*   dokończ malować motyla

*  kreślenie po  śladzie – zachowanie prawidłowego kierunku pisania – karta pracy nr.2

  1. Przygotowanie do nauki czytania

Temat: Rozwiązywanie zagadek na temat „ Wiosną w ogrodzie”

 Cele:

  • Utrwalenie zdobytych wiadomości poprzez rozwiązywanie zagadek
  • Próby samodzielnego odczytania wyrazów
  • Dopasowanie podpisów do obrazków
  • Rozwijanie mowy i procesów poznawczych
  1. Proszę teraz rodziców, aby zabawili się z dzieckiem w rozwiązywanie zagadek

ZAGADKI:

Co kopie, chociaż nie ma nóg?
Będziesz nią ogród skopać mógł. /łopata/

Na patyku zębów rządek,
znają je na pewno dzieci.
Służą do równania grządek,
i do uporządkowania śmieci. /grabie/

Leci z niej woda
przez sito blaszane.
Jaka to wygoda
już kwiatki podlane! /konewka/

Tym dziwnym pojazdem na jednym kole
Wozi ogrodnik narzędzia na pole. /taczka/

Jeśli udało wam się odgadnąć zagadki to- BRAWO!!!

  1. Proszę przygotować kartę pracy nr.3

*   rysuj po śladzie rysunku cebuli,

* pokoloruj rysunki, które pokazują  to, co pomaga rosnąć roślinom.

  1. Proszę przygotować kartę nr.4

* odczytaj wyrazy,

* wytnij je i przyklej pod odpowiednim obrazkiem .

  1. Dla chętnych zabawa z rodzicami:

                                    IDZIE PANI, WIETRZYK WIEJE
Dziecko zwrócone do nas plecami.
Idzie pani: tup, tup, tup,
(Na przemian z wyczuciem stukamy w jego plecy opuszkami palców wskazujących)
dziadek z laską: stuk, stuk, stuk,
(delikatnie stukamy zgiętym palcem)
skacze dziecko: hop, hop, hop,
(naśladujemy dłonią skoki, na przemian opierając ją na przegubie i na palcach)
żaba robi długi skok.
(z wyczuciem klepiemy dwie odległe części ciała dziecka np. stopy i głowę)
Wieje wietrzyk: fiu, fiu, fiu,
(dmuchamy w jedno i w drugie ucho dziecka)
kropi deszczyk: puk, puk, puk,
(delikatnie stukamy w jego plecy wszystkimi palcami)
deszcz ze śniegiem: chlup, chlup, chlup,
(klepiemy dziecko po plecach dłońmi złożonymi w „miseczki”)
a grad w szyby łup, łup, łup.
(lekko stukamy dłońmi zwiniętymi w pięści)
Świeci słonko, (gładzimy wewnętrzną stroną dłoni ruchem kolistym)
wieje wietrzyk, (dmuchamy we włosy dziecka)
pada deszczyk. (z wyczuciem stukamy opuszkami palców w jego plecy)
Czujesz dreszczyk? (leciutko szczypiemy w kark)

 

 

Skip to content