ZADANIA NA PIĄTEK- 3.04.2020

Witajcie kochane dzieci. Pierwsza zabawa na dziś:
1 .Zabawa rytmiczna „Słonko po deszczu” – M. Kownacka
Pada deszczyk! Pada deszczyk!
i po liściach tak szeleści…
(Dzieci w przysiadzie bębnią rytmicznie palcami w podłogę)
Zatuliły kwiatki płatki,
główki chylą do rabatki!
Kap! Kap! Kap!
(Dzieci opuściły nisko głowy)
Deszcz ustaje – płyną chmury –
Kwiaty wznoszą się do góry!
Ho! Ho! Ho!
(Dzieci wznoszą stopniowo głowy i ramiona w górę)
Wiatr tu pędzi na wyścigi.
Wiatr kołysze nam łodygi!
Wiu! Wiuu! Wiuuu!
(Dzieci w rozkroku kołyszą się na boki)
Biegną dzieci tu z ochotą:
Uważajcie – takie błoto!
Hyc! Hyc! Hyc!
(Dzieci biegną na palcach)
Byle słonko nam nie zgasło –
róbmy prędko z błota – masło!
Chlap! ciap! ciap!
(Dzieci przebierają nogami w miejscu)
Teraz – baczność – kroki duże –
przeskoczymy przez kałużę!
Hop! Hop! Hop!
(Bieg i skoki)
Już pogoda – słonko świeci,
maszerują w pole dzieci –
Raaz – Dwaa – trzyy!
(Dzieci maszerują rytmicznie, akcentując stopą pierwszy krok i klaskaniem następny).
2. Dokończ tulipana po śladzie i pokoloruj rysunek
https://blizejprzedszkola.pl/cache/cache_img_miesiecznik/197/rosnie-tulipan-pd-197-1821.pdf-0.jpg
3. Ćwiczenie oddechowe „Wieje wiatr”.
Dziecko ma za zadanie z gazety lub kolorowego papieru wykonać małe kuleczki. Następnie wkłada je do miski i dmucha mocno wydmuchując wszystkie kuleczki na zewnątrz. Zbieramy kuleczki i ponownie umieszczamy w miseczce powtarzając zabawę.
4. Zabawa „Dokończ zdanie”.
Siadamy naprzeciwko siebie i bawimy się wspólnie w proponowana zabawę. Polega ona na tym, że Rodzic mówi początek zdania , a zadaniem dziecka jest to zdanie dokończyć. Potem następuje zamiana: dziecko rozpoczyna zdanie, a Rodzic kończy.
5. Zakładamy ZIELONY OGRÓDEK na parapecie okiennym.
Będziemy potrzebować: słoik, kawałek gazy, gumkę, wodę i ziarenka fasoli.
Do słoika wlewamy wodę, tak żeby został centymetr do powierzchni naczynia, przykrywamy gazą, którą mocujemy gumką. Na to kładziemy fasolkę i cierpliwie czekamy aż zacznie się coś dziać.
Drodzy Rodzice podchodźcie z dzieckiem do fasolki i sprawdzajcie czy ziarenko już napęczniało, czy pękło, czy już wychodzi z niego kiełek. Teraz cierpliwie czekajcie na wzrost ziarenka fasolki. Zachęcajcie dzieci do wyciągania wniosków na podstawie obserwacji.

Skip to content