ZADANIA NA CZWARTEK- 2.03.2020

CZWARTEK: 2.04.2020

Serdecznie pozdrawiamy całą grupę i życzymy  miłego spędzania czasu z Rodzicami. My będziemy starały się Wam go umilić proponując ciekawe zadania.

  1. Słuchanie wiersza pt. „Wiosenne porządki”.
  • uważne słuchanie opowiadania, odpowiadanie na pytania

Zapukał w okienko
Promyczek swawolny
– czy zrobiono już porządki
w ogródeczku przedszkolnym?
-czy listki zgrabione
na waszych zagonkach?
– Czy posiane kwiatków
Malutkie nasionka?
Spojrzał Grześ na Ewę
A Ewa na Zdzisia,
Zawstydzili się-i patrzcie
Jak pracują dzisiaj.

Drodzy Rodzice, bardzo prosimy abyście przeczytali dzieciom wierszyk, a następnie zadali kilka pytań odnośnie przeczytanego tekstu. Upewnimy się , że dzieci uważnie słuchały. 

  1. Rozwiązywanie zagadek o wiośnie i narzędziach ogrodniczych.

 

  • Nie gryzą choć zęby mają, ogrodnikom pomagają (grabie)

 

  • Jakie to naczynie dziurawe z przodu,
    Gdy tylko przyniesiesz do ogrodu,
    Zaraz nad kwiatami zalewa się łzami. (konewka)

 

  • Zrobię dołek, zrobię rów
    To usypię kopczyk znów
    Chwyć mnie mocno, oprzyj nogę,
    cały ogród skopać mogę (łopata)

 

  • Tym dziwnym pojazdem na jednym kole
    Wozi ogrodnik narzędzia na pole. (taczka)

 

  • Jak się nazywa ta pora roku.
    Co ścieli dywan zielony wokół? (wiosna)

 

  • A kto dzień wydłuża,
    mróz i śnieg wykurza,
    rozśpiewuje ptaki?
    Wiesz już, kto to taki? (wiosna)

 

  1. Zabawa ruchowa „ Naśladuj”.

Dzieci naśladują ćwiczenia wykonywane przez Rodzica (podskoki, przysiady, skoki pajaca, marsz).

  1. Zabawa badawcza „Co pływa, co Tonie”.

Drodzy Rodzice prosimy o przygotowanie miski z wodą , plastikowej nakrętki,  spinacza, monet różnej wielkości, drewnianych i szklanych koralików, gałązki z drzewa, gumowej zabawki, plastikowego klocka, kauczukowej piłeczki ( przedmiotów , które są w domu). Zadaniem dziecka jest wrzucanie do miski wybranych przez siebie przedmiotów i obserwowanie, które przedmioty utrzymują się na powierzchni wody, a które opadają na dno miski. Po zakończeniu zabawy rozmawiamy z dzieckiem, dlaczego niektóre przedmioty opadły na dno, a niektóre utrzymały się na powierzchni wody – wyciągamy wnioski z przeprowadzonej zabawy.

  1. Popołudniowa zabawa paluszkowa z Rodzicami – Wyliczanka z członkami rodziny.

W tej   wyliczance po kolei   pokazujemy    palce, każdy nasz   palec obrazuje jednego członka rodziny. Zaczynamy od kciuka:

Ten pierwszy to dziadziuś,
A przy nim babunia.
Największy to tatuś,
A przy nim mamunia
A to ja dziecinka mała,
I oto moja rodzinka cała.

DRODZY RODZICE 2 kwietnia na całym świecie obchodzony jest Światowy Dzień Świadomości Autyzmu. Głównym przesłaniem tego Dnia jest zwiększenie świadomości społecznej na temat autyzmu. Dlatego też bardzo prosimy aby nasze przedszkolaki, solidaryzując się z osobami cierpiącymi na autyzm, a także ucząc się empatii, tolerancji i akceptacji, tego dnia ubrały się na niebiesko oraz wykonały pracę plastyczną pt. „Niebieskie drzewo”. Zrobienie pracy będzie polegało na zamoczeniu dłoni w niebieskiej farbie i odbiciu jej na arkuszu papieru, a następnie dorysowaniu pnia drzewa . Prace prosimy przesłać pod adres pp9@www.glogow.pl, wice@pp9.pl .

 

Pozdrawiamy. Dziękujemy wszystkim Rodzicom za pomoc w edukacji naszych malusińskich i włączenie się w obchody Światowego Dnia Świadomości Autyzmu.

 

Skip to content