Znaczenie wody w życiu człowieka

1. Śpiewanie wiosennych piosenek. Jutro 21.03.2020 kalendarzowy PIERWSZY DZIEŃ WIOSNY – może zrobicie wiosenne kwiatki albo swoją własną MARZANNĘ.

 

2. Zabawa słowna ,,Liczymy krople deszczu” – dziecko spaceruje a rodzic lub rodzeństwo wystukują kilka dźwięków. Zadaniem dzieci jest policzyć, ile było dźwięków i zapamiętać ich liczbę, spacerując dale. Dopiero na hasło ,,DESZCZ”, dzieci zatrzymują się i klaszczą tyle razy, ile usłyszą dźwięków.

3. Zabawa ,,Marcowa pogoda” proszę przygotować gazety, każdy bierze jedną stronę gazety (można wykorzystać ulotki reklamowe). Następnie dzieci wykonują następujące zadania:  spacer z gazetami, wachlowanie się nimi – wieje lekki wiatr; zwijanie gazety i oklepywanie różnych części ciała – wieje mocniejszy wiatr; rozkładanie gazety na podłodze i uderzanie palcami – pada deszcz; rozrywanie gazety na kawałki – robią to szybko i nerwowo bo jest burza; zbierają kawałki gazety, robią z nich kule – przyroda uspokaja się po burzy; rzucanie papierowymi kulami do kosza – powoli nadchodzi wiosna. Można jeszcze gazety wykorzystać do zabaw ruchowo – tanecznych

https://youtu.be/axlMxiDnT60                                                                                                                                                  https://youtu.be/BlGZrhCMCy0

 

4. Wspólne rozmowy na ciekawe tematy ,,Znaczenie wody w życiu człowieka”                                                                    Podanie kilku ciekawostek na temat wody.                                                                                                                                    Na Ziemi znajduje się bardzo dużo wody, a np. na Księżycu nie ma jej wcale. Jest ona bardzo potrzebna: do picia, mycia, podlewania. Po zużyciu woda jest oczyszczana w oczyszczalniach ścieków. Aby zapewnić stały dopływ wody do naszych domów, buduje się na rzekach tamy, tworząc tzw. zbiorniki wodne. Woda jest też źródłem energii, którą wykorzystano w młynach wodnych. W przeszłości takie młyny służyły do mielenia ziarna na mąkę. Energię spadającej wody wykorzystuje się też do wytwarzania elektryczności w elektrowniach wodnych.  • Rozmowa na temat wartości wody. − Do czego jest potrzebna woda? − Kto potrzebuje wody?  • Poznanie obszarów wodnych występujących na świecie. Jeżeli ktoś ma w domu można obejrzeć GLOBUS: − Jak nazywa się ten przedmiot? − Co przedstawia? − Jakie kolory na nim widzicie? − Jakiego koloru jest najwięcej? − Co on oznacza? − Jak nazywa się takie obszary wody? Dzieci wskazują oceany, morza. Odczytywanie ich nazwy. Wyjaśnienie, że Ziemia widziana z kosmosu jest cała błękitna przez wodę, która na naszej planecie występuje w dużej ilości.                                                    • Wskazywanie morza, jezior, rzek na mapie fizycznej Polski. Mapa fizyczna Polski. Dzieci wskazują i nazywają najdłuższe rzeki Polski – Wisłę i Odrę; wodzą palcem po mapie wzdłuż rzek (od źródeł do morza).
• Zwracanie uwagi na czystość wód, ich znaczenie dla życia ludzi, zwierząt i roślin. − Czy można wrzucać śmieci do rzek i jezior? − Co się stanie, jeśli do rzek, jezior lub innych zbiorników wodnych będziemy wrzucać śmieci lub wylewać różne niebezpieczne substancje? • Rozmowa na temat znaczenia wody. − Co by było, gdyby nie było wody? − Czy można bez niej żyć? − Czy woda może ludziom zagrażać?  Wykorzystać można interesujące zdjęcia lub filmy które znajdują się w internecie.                                                               https://youtu.be/9672XTIwVgo

 

5. Zabawa badawcza ,,Co pływa? Co tonie?”.Wymawianie przez rodzica nazw wybranych przedmiotów z podziałem na głoski. Podawanie całych nazw przez dzieci, np.: m-o-n-e-t-a, i-g-ł-a… • Wypowiedzi dzieci dotyczące ich przewidywań, na temat: Co się stanie, kiedy wrzucimy te przedmioty do wody? • Sprawdzanie zachowania się w wodzie drobnych przedmiotów wybranych przez dzieci (monety, igły, korka, gumowej kaczuszki, gwoździa, agrafki, plasteliny…). • Dzielenie się swoimi spostrzeżeniami na temat przedmiotów, które pływają w wodzie i które w niej toną. Poszukiwanie odpowiedzi na pytanie: Dlaczego tak się dzieje? Wyjaśnianie, co wpływa na taki stan rzeczy.  Naszykujcie przezroczystą miskę z wodę i sprawdźcie, które przedmioty pływają a które toną. Uzupełnijcie kartę pracy, wytnijcie przedmioty i wklejcie w odpowiednie miejsce.

6.Poruszanie się pod dyktando. Rodzic mówi, a dzieci wykonują odpowiednie ruchy: Idź do przodu cztery kroki i zrób w miejscu dwa podskoki. Teraz w lewo kroków pięć, przysiad, podskok, ściśnij pięść. Idź do tyłu cztery kroki i zrób w miejscu trzy podskoki. Teraz w prawo kroki dwa i od nowa – tralala.  A potem zamiana rodzic porusza się po dyktando dziecka 🙂

7. Powtarzamy poznaną literkę C – karty pracyPobierz obrazki

 

Przed nami weekend #zostanwdomu zorganizujcie rodzinny seans filmowy, zawody w układanie puzzli czy może rozgrywkę w ulubioną grę planszową

Poniżej zadania z programu UCZYMY DZIECI PROGRAMOWAĆ

ZadaniaBezNudy02

Pozdrawiamy i życzymy dużo zdrówka P. Ligia i P. Monika 🙂

A od poniedziałku kolejne wyzwania.

Skip to content