WIZJA ROZWOJU I MISJA PRZEDSZKOLA
Wizja rozwoju
Nasze przedszkolaki, jako dorośli, będą funkcjonować w nieustannie zmieniającym się technologicznym świecie. Będziemy wzmacniać ich osobisty potencjał aby umiały zarządzać zmianą, działać elastycznie, odróżniając dobro od zła w realnym i wirtualnym świecie.
Dyrektywa Misji
Szczęśliwe Dzieciństwo – Szczęśliwe Życie
Misja rozwoju
Nasze Przedszkole będzie w sercu lokalnej , europejskiej i globalnej społeczności. Przedszkole jest „przystanią uczenia się” , w której rozmaitość kreatywnych zabaw wzmocni indywidualny potencjał każdego dziecka, w równej mierze dziewczynek i chłopców. Zaprojektujemy je tak, by poprzez osobiste doświadczenia rozwinęły dziecięce umiłowanie do uczenia się. Damy im możliwość stawania się człowiekiem niezależnym i twórczym, ponoszącym odpowiedzialność za własną naukę, będąc obowiązkowym, zmotywowanym i pracowitym. Dzieci będą nabierać sił, aby rozwinąć pewność i szacunek do samego siebie oraz otoczenia.
Razem z rodzicami , utworzymy inspirujące środowisko uczenia się / nauczania, które przygotuje ich na szczęśliwą przyszłość w nieustannie zmieniającym się świecie. Traktujemy naszych wychowanków jako osoby, respektując Prawa Dziecka i uniwersalne wartości.
CELE I ZADANIA
Cele strategiczne
I.DZIAŁALNOŚĆ DYDAKTYCZNA, WYCHOWAWCZA I OPIEKUŃCZA;
- Wykorzystać kompetencje kadry do podniesienia efektywności procesu edukacyjnego oraz innej działalności statutowej.
- Zapewnić edukację wykraczającą poza formalny program.
- Tworzyć warunki uczenia się dzieci według własnego stylu.
- Promować uczenie się przez działanie, które zachęca do kreatywności.
II. FUNKCJONOWANIE PRZEDSZKOLA W ŚRODOWISKU LOKALNYM
- Budować doskonały publiczny wizerunek przedszkola.
- Osiągać sukces przedszkola poprzez promowanie innowacyjności, współpracę, współdecydowanie.
- Zachęcać innych do wykorzystania przedszkola jako źródła bogatych zasobów.
III. ZARZĄDZANIE PRZEDSZKOLEM
- Racjonalnie zarządzać zasobami ludzkimi i materialnymi.
- Wykorzystać zasoby wewnętrzne i zewnętrzne dla pożytku wszystkich
IV. PROCESY WEWNĘTRZNE
- Tworzyć warunki sprzyjające współdziałaniu społeczności przedszkola
- Usprawniać wewnętrzne struktury organizacyjne i system wspomagania beneficjentów w indywidualnym rozwoju.
- Budować etos przedszkola, jako miejsca, w którym ludzie lubią i chcą przebywać.
- Monitorować, analizować i oceniać procedury, które wpływają na realizację programu i jakość pracy przedszkola
W perspektywie strategicznej Przedszkole Publiczne nr 5 w Głogowie:
- Kieruje się spójnym systemem wartości, gdzie najwyższą wartość stanowi – DZIECKO.
- Zapewnia bezpieczeństwo wszystkim uczestnikom procesu edukacyjnego
- Opiera działania na dyskursie i dialogu pedagogicznym N – D – R – Śr.
- Stosuje elastyczne rozwiązania organizacyjne.
- Jest miejscem ludzi stale uczących się
- Bada potrzeby i oczekiwania klienta, wykracza poza jego oczekiwania, rozumie przyszłe potrzeby
- Jest liderem wśród innowatorów
- Stanowi wysoko zmotywowany, zaangażowany, odpowiedzialny zespół ludzi
- Posiada wizerunek placówki godnej zaufania społecznego
- Zapewnia rozwój indywidualności wychowanków, nauczycieli- efektywnie je wykorzystuje
- Posiada bardzo dobrą infrastrukturę materialną
Zadania Przedszkola Publicznego nr 5 w Głogowie
- Przygotować dziecko do radosnego przyjęcia roli ucznia poprzez rozbudzanie jego ciekawości i aktywności w zdobywaniu wiedzy, ułatwianie rozumienia zjawisk zachodzących w otoczeniu społecznym, kulturowym, przyrodniczym i technicznym, pokonywanie trudności i rozwiązywanie problemów
- Współpracować z rodzicami (prawnymi opiekunami) specjalistami i instytucjami dla wspólnego celu jakim jest wsparcie harmonijnego rozwoju dziecka, budowanie poczucia bezpieczeństwa i akceptacji.
- Zapewnić godne warunki prawidłowego, indywidualnego rozwoju intelektualnego, społecznego i emocjonalnego poprzez działanie – oferowanie bogactwa zabaw i zajęć, uwzględniających różne style uczenia się.
- Utworzyć inspirujące środowisko edukacyjne, które zachęca do kreatywności, kształci charakter (odpowiedzialność, pracowitość, niezależność, pewność siebie, empatia, etc.), poczucie wartości, szacunek do otoczenia i promuje zdrowy styl życia.
- Zwiększać osiągnięcia poprzez starannie zaplanowaną pracę dydaktyczną, wychowawczą i opiekuńczą, uznane metody nauczania i stymulujące środowisko działania.
- Maksymalnie zwiększyć równość szans uczenia się, między innymi, poprzez użycie rozmaitości dostępnych zasobów, w tym nowych technologii
- Kształcić w dziecku zamiłowanie oraz wiedzę na temat tradycji, kultury narodowej oraz postawę patriotyczną, otwartą na inne kultury, języki i religie.